איכות חיים

סובלים מאלרגיה? תכירו תרופה חדשה שמשרד הבריאות אישר

בשורה למתעטשים ולמתגרדים: דור חדש של אנטי היסטמין בתרופה חדשה הנמכרת בעשרות מדינות בעולם

בשורה אופטימית לסובלים מאלרגיה. משרד הבריאות אישר תרופה חדשה לטיפול בתופעה, דור שני של אנטי היסטמין עם השפעה מהירה תוך 15 דקות.

התרופה החדשה רופפין (Rupafin) מתוצרת חברת אוריאך (Uriach) מספרד ניתנת במרשם רופא ומיועדת לטיפול בנזלת אלרגית ובאורטיקריה (ובעברית: חרלת או סרפדת, מחלה המאופיינת בנגעים אדומים ובגרד עז). מנגנון הפעולה של הרופפין מעכב שני חלבונים המשתתפים בתגובה האלרגית. התרופה הושקה ב-80 מדינות ברחבי העולם, ובארץ היא כבר זמינה בבתי המרקחת לילדים מגיל 12 ומעלה.

רופפין – תרופה חדשה לאלרגיה. צילום באדיבות קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית

על פי הערכות במערכת הבריאות כ-25% מהציבור בישראל סובלים מאלרגיה כלשהי. ישנן גם הערכות שכשליש מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובלים מבעיות אלרגיות בדרגות חומרה שונות.

אלרגיה היא תגובה חיסונית לא רצויה של הגוף לחומרים מסוימים הנמצאים בסביבה הנקראים אלרגנים, אשר בדרך כלל אינם גורמים למחלות. האלרגנים הנפוצים בישראל הם קרדית הבית, אבקני פרחים, דשא, פרווה וקשקשי עור של חיות מחמד, נבגי פטריות או עובש, מאכלים שונים כמו פירות וירקות, עקיצות דבורים וצרעות, תרופות מסוימות כמו אספירין, לטקס (גומי ממקור צמחי) וחומרי ניקוי מגוונים. במקרים נדירים אלרגיה מתבטאת בתגובה חריפה המכונה שוק אנפילקטי עם פגיעה כלל מערכתית המתרחשת בתוך זמן קצר מן החשיפה ומחייבת טיפול דחוף באמצעות זריקה מיידית של אדרנלין (מזרק אפיפן).

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות