בריאות

הערכה במשרד הבריאות: חיסון הילדים יתחיל בשבוע הבא

בכירים במשרד מעריכים כי חיסון בני 15-12 יתחיל כבר בשבוע הראשון של יוני

אחרי שה-FDA אישר לחסן ילדים בארה"ב, גם משרד הבריאות בישראל מיישר קו ונערך לחסן בני 15-12 בחיסון של חברת פייזר. זאת, חודש לאחר שהחברה החלה בשלב הניסויים של החיסון בילדים.

"אישור שימוש חירום בחיסון על ילדים הוא צעד קריטי להפחתת הנטל הבריאותי על הציבור שנגרם כתוצאה מהקורונה", אמר ד"ר פיטר מרקס, מנהל מרכז המחקר והפיתוח הביולוגי של ה-FDA.

לפני עשרה ימים צוות המומחים של משרד הבריאות התכנס יחד עם נציגי ענקית התרופות פייזר והכריע פה אחד בעד פרסום המלצה להתחיל לחסן בני 15-12 נגד נגיף הקורונה. על פי גורמים בכירים, האישור לתחילת מתן החיסונים לילדים בישראל צפוי להתרחש תוך עשרה ימים.

משרד הבריאות בישראל הודיע כבר באפריל כי הוא בוחן מספר מקרים קטן של דלקת לב בקרב אנשים שקיבלו את החיסון של פייזר, אם כי טרם הוסקו מסקנות. מרבית המקרים בישראל דווחו בקרב אנשים עד גיל 30. הוועדה המייעצת של ה-CDC בנושאי חיסון אמרה כי בדקה גם היא דיווחים לפיהם כמה מקבלי חיסונים צעירים, בעיקר מתבגרים גברים ומבוגרים צעירים, סבלו מדלקת בשריר הלב אך הוסיפו כי המצב בדרך כלל נעלם ללא סיבוכים ויכול להיגרם על ידי מגוון נגיפים.

על כל פנים במקרה זה, לפי הבכירים לא תהיה המלצה גורפת ו"כל הורה יחליט על ילדו".

בראיון לאתר ynet אמרה היום מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית החולים שיבא תל השומר, פרופ' גילי רגב, כי "הגענו כבר לחסינות עדר במדינה בלי לחסן ילדים ולכן אין הצדקה וצורך לחייב וללחוץ לחסנם. ההמלצה כרגע היא לחסן את בני הנוער, אבל כל אחד יכול להחליט בעצמו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות