בריאות

היתה מגפה? יאללה חזל"ש! יבוטלו מגבלות התו הירוק והתו הסגול

פחות מחצי שנה מאז תחילת מבצע החיסונים בישראל התחלואה בקורונה נמוכה מתמיד. במשרד הבריאות ידונו אם לבטל את חובת עטיית המסכות

נוכח התחלואה הנמוכה והיציבה שנמשכת מזה זמן רב, על אף פתיחה רחבה מאוד של המשק ומערכת החינוך, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע בתחילת השבוע כי לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו ביום שלישי הבא, 1.6.21. המשמעות היא שהחל מאותו יום יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו מגבלות התו הסגול.

בשבועיים הקרובים אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים. עד להחלטה אחרת תימשך חובה זו. בנוסף, המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יוותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו.

השר אדלשטיין: "ישראל חוזרת לשגרה. לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות – קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות – ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה. כעת לשמחתי ניתן מבחינה בריאותית לבטל את הצורך בתו ירוק ואת מגבלות התו הסגול. המשק ואזרחי ישראל יקבלו אוויר נוסף לנשימה".

אדלשטיין הוסיף כי החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית': משרד הבריאות פועל להמשיך את המצב הירוק בשטחי מדינת ישראל וימשיך לעקוב בצורה רחבה יותר כדי למנוע התפרצות.

 קצת מספרים על הקורונה בישראל

(מקור: משרד הבריאות)

חולים פעילים: בשיא היו כ- 88,000. היום: 510.

חולים קשה: בשיא היו 1,228. היום – 59.

תחלואה יומית: בשיא התחלואה היו למעלה מ-10,000 חולים ביום; נכון ליום א', 23.5, היו 12 בלבד.

ממוצע שבועי: בשיא: היו למעלה מ 8,600 חולים; נכון ליום א' – 27 בלבד.

אחוז תחלואה: בשיא הגענו לכ- 10% מאומתים. היום אנחנו נעים סביב 0.1-0.2 אחוז.

תפוסת מחלקות קורונה בבתי החולים: 22 בתי חולים ללא אף חולה קורונה, בחמישה בתי חולים יש תפוסה של 1%, בהלל יפה ישנם 3% תפוסה, ברמב"ם 4% תפוסה. בית החולים "העמוס" ביותר הוא הסקוטי עם 9% תפוסה בלבד.

אנשי צוות רפואי בבידוד: 0.

832,375 מחלימים.

5,440,000 התחסנו לפחות במנה אחת.

5,113,000 קיבלו גם מנה שניה.

5,075,000 מתחסנים שזכאים לתו ירוק.

בקרב בני 50+ כ- 92% מחוסנים/מחלימים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות