בריאות

הנער מוחמד נהרג במהומות באום אל פאחם, איבריו הצילו שישה אנשים

מוחמד מחאמיד כיוואן בן ה-17 נהרג בהפגנה בעירו, משפחתו הסכימה לתרום את איבריו והם הושתלו בגופם של שישה בני אדם. דודו, דר' ראאד מחמיד: "הלוואי שצעד זה יפתח דרך חדשה בין העמים"

שישה אנשים זכו לחיים מחודשים לאחר שזכו לתרומות אברים מגופו של מוחמד מחאמיד אלכיוואן בן ה-17, שנהרג מירי בשבוע שעבר במהלך הפגנה סוערת בכביש 65 באום אל פאחם.

מחאמיד כיוואן נורה בראשו במהלך ההפגנה. משפחתו טענה כי נורה בידי שוטרים, אך המשטרה דחתה טענה זו ומסרה כי שוטרים שהגיעו למקום ביצעו ירי כלפי רכב שניסה לדרוס שוטר. מחאמיד כיווא אושפז בבית החולים רמב"ם, הרופאים נאבקו על חייו אך ביום חמישי האחרון, כשבוע לאחר שנורה, נאלצו לקבוע את מותו בשל מוות מוחי נשימתי.

לבו של מחאמיד הושתל בגופו של גבר בו 37 בבית החולים שיבא. הראות הושתלו אצל חולה בת 66, גם כן בשיבא. הכבד הושתל אצל בן 69 בבילינסון, אונת כבד הושתלה אצל פעוט בן שנה ושלושה חודשים בבית החולים שניידר לילדים, כליה אצל נערב בת 16 ברמב"ם וכליה נוספת אצל בת 35 באיכילוב.

תרומת אברים זו ניתנה פחות משבוע לאחר שמשפחתו של יגאל יהושע, שנהרג במהומות בלוד, הסכימה לתרומת איברים, שהושתלו אצל חמישה בני אדם.

דודו של מחאמיד כיוואן, דר' ראאד מחמיד, סיפר ל"בריאותי" על החלטת המשפחה לתרום את האברים: ״מדובר במשפחה מלומדת ואצילה שקיבלה החלטה אמיצה למרות הנסיבות. קיבלנו ייעוץ דתי שחיזק את ההחלטה לתרום את האיברים. לפי דת האיסלאם מותר לתרום איברים ללא הבדלי דת, גזע ומין.

"מוחמד היה תלמיד מחונן בכיתה יב' שכיהן כראש מועצת התלמידים בבית ספרו. נער נהדר ש-40 אלף מתושבי העיר ובני המשפחה הגיעו להלוויה שלו. אנחנו משפחה שמאמינה בדו קיום ורצינו להציל חיים ללא הבדל דת גזע ומין. הצלנו ששה אנשים. הלוואי שצעד זה יפתח דרך חדשה בין העמים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות