בריאות

רופאיו של דייגו מראדונה הואשמו ברציחתו

כתבי אישום הוגשו כנגד שבעה רופאים ופסיכיאטרים שהיו בסביבתו של כוכב העבר, אשר מת בנובמבר בגיל 60. אם יואשמו, הם עלולים להיכלא ל-25 שנים

שבעה רופאים, מטפלים ואנשי מקצוע הואשמו ברצח בכוונה תחילה של כוכב הכדורגל הגדול דייגו ארמנדו מראדונה. כך פורסם היום (ה') בתקשורת העולמית. התובע של מחוז סן איזידרו, שפתח את החקירה על נסיבות מותו של מראדונה, הגיש בקשה לשופט להורות על המעורבים שלא לצאת מתחומה של ארגנטינה.

אם יורשעו, עלולים הנאשמים לספוג עונש כבד של 8 עד 25 שנות מאסר.

מראדונה מת ב-25.11.2020, בגיל 60, שבועיים לאחר שעבר ניתוח להוצאת קריש דם ממוחו. סיבת המוות הרשמית היא כשל לבבי, אך עם הזמן התבררו פרטים על הטיפול הרפואי הרשלני לו זכה מראדונה, וכך התחזקה הסברה כי מותו יכול היה להימנע.

בין הנאשמים נמצאים לאופלדו לוקה – לא שחקן העבר הגדול של נבחרת ארגנטינה שזכה עמה בגביע ב-1978 אלא המנתח שניתח את מראדונה בראשו; והפסיכיאטרית אוגוסטינה קוזאצ'וב, שטיפלה בכוכב העבר. השניים דחו את ההאשמות נגדם.

התביעה מאמינה כי תצליח להוכיח שאנשי הצוות הרפואי ידעו כי מראדונה משתמש בתרופות פסיכיאטריות ובסמי הזייה, אך התעלמו מכך ובכך גרמו למותו.

הקלטות שיחות של רופאים ואנשי מקצוע בסביבתו של מראדונה דלפו לתקשורת לאחר מותו ומהם נוצר הרושם שכוכב הכדורגל לא זכה ליחס הולם. משפחתו של מראדונה דרשה שהעניין יועבר לטיפול משפטי, וראתה בלוקה אחראי למוות. משרד התובע מינה ועדה שתחקור את מותו של מראדונה, וכתבי האישום הוגשו בהתאם להמלצתה. לפי הדו"ח שהגישה הוועדה, רופאיו של מראדונה "נהגו בצורה לא ראויה ומתוך מניעים זרים", והותירו אותו לבדו, ברשות עצמו. זסאת על אף שבימיו האחרונים היה זקוק לטיפול מתמיד.

לפי דו"ח הרעלים, לאחר מותו לא נמצאו בגופו של מראדונה סימנים לאלכוהול או חומרים אסורים אחרים, אבל נמצאו סימנים לתרופות לטיפול בחרדה.

הנאשמים יתחילו את עדותם ב-31 במאי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות