בריאות

כולנו אחים: היהודי שניצל מלינץ' בעכו נפגש עם האח הערבי שחילץ אותו

מור ג'נאשווילי הותקף בעכו על רקע לאומני לפני שבוע, פאדי קאסם, העובד כאח במרכז הרפואי לגליל בנהריה, טיפל בו במקום הארוע. היום נפגשו השניים במחלקה הכירורגית

פאדי קאסם, אח במרכז הרפואי לגליל בנהריה, נחלץ לעזרתו של מור ג'נאשווילי, שהגיע לפני כשבוע לבקר את אמו בעכו והותקף ע"י עשרות ערבים שניסו לעשות בו לינץ'. השבוע נפגשו הפצוע היהודי והאח הערבי במחלקה הכירורגית בה מאושפז מור.

האירוע הקשה התרחש ביום רביעי שעבר בשעת ערב, כאשר מור התקרב עם רכבו לביתה של אמו בשכונת וולפסון בעכו. הוא הותקף על רקע לאומני באבנים, מקלות וסכינים, וגם לאחר שיצא מהרכב וניסה להימלט רגלית, המשיכו לתקוף אותו. "הגעתי למקום יחד עם שייח' מעכו ועם כמה תושבים נוספים מהמגזר הערבי, במטרה להרגיע את הרוחות. כשהגענו, ראיתי את מור שוכב על הרצפה", מספר פאדי, בן 28, אח במחלקה הפנימית ופעיל חברתי. "הדבר היחיד שעמד לנגד עיניי היה להציל אותו. לא חשבתי אם הוא יהודי או ערבי".

פאדי גונן על מור בגופו, שטף את פניו וניסה להרחיק את הפורעים ממנו. הוא החל לחבוש את פצעיו באמצעות תיק עזרה ראשונה שהיה ברשותו. "מכיוון שמור איבד את הכרתו לכמה דקות, הוא לא הבין מה קרה לו. כשפקח את עיניו, הדבר הראשון ששאל היה: 'מה קרה לי?'. סיפרתי למור שהיתה לו תאונת דרכים, כי רציתי שיהיה רגוע ושלא ייכנס לסערת רגשות גדולה. אחר כך ניגשתי לאמו, שבתחילת האירוע התעלפה למראה בנה הפצוע, והבטחתי לה שאשמור עליו".

ימים ספורים לאחר המקרה הקשה ביקר פאדי את מור במחלקה הכירורגית והשניים התחבקו ארוכות. "הצלת את חיי, אני לא יודע מה הייתי עושה בלעדיך", אמר לו מור, ופאדי ענה: "עשיתי מה שהייתי צריך. לא הייתי לבד. היו עוד אנשים שעזרו לך".

כאשר מור אמר כי הוא מתקשה להאמין שיחזור בעתיד לעכו, ענה לו פאדי: "אל תדבר ככה. גם בשנת 2008, כשהיו מהומות קשות בעכו, אנשים לא האמינו שדו-הקיום יחזור, והנה הכל חזר כרגיל. בסך הכל רוב תושבי עכו הם אנשים טובים ושפויים שדוגלים בדו-קיום".

במהלך הפגישה המרגשת אמר לו פאדי: "נישאר בקשר ואני אקח אותך לאכול חומוס בעכו העתיקה. אנחנו כמו משפחה. ביתי הוא ביתכם".
פאדי מגלה כי בימים האחרונים הוא מקבל איומים על חייו ואף הגיש תלונה במשטרה. "אדם יהודי פירסם את תמונתי בקבוצת פייסבוק והסית נגדי. הוא אמר עלי דברים קשים כאילו אני נגד יהודים, בעוד שמה שקרה זה בדיוק ההיפך. אני מקבל איומים, אבל לא מפחד. לא איכפת לי דת או צבע העור, כולנו בני אדם".

מור מאושפז במצב קל ואמור להשתחרר בקרוב.

במרכז הרפואי מאושפז גם תושב עכו בן 37, שהותקף אף הוא על רקע לאומני לפני כשבוע. מצבו מוגדר קשה ויציב, והוא מורדם ומונשם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות