איכות חיים

ארגון הבריאות העולמי מזהיר – ימי עבודה ארוכים מקצרים את החיים

כמות האנשים שנאלצים לעבוד לפחות 55 שעות בשבוע עולה בעקביות, ועמה עולה שיעור התמותה משעות עבודה ממושכות – כך עולה ממחקר חדש וראשון מסוגו של ארגון הבריאות העולמי

האם אתם עובדים יותר מ-55 שעות שבועיות? אם כן, דעו לכם שאתם מסכנים את בריאותכם. שעות עבודה מרובות וארוכות גורמות למותם של 745,000 בני אדם מדי שנה – כך קובע מחקר חדש שנערך בידי ארגון הבריאות העולמי (WHO), הראשון מסוגו שבוחן באופן גלובלי את ההשלכות של ימי עבודה ארוכים על הבריאות.

ב-2016, השנה האחרונה ממנה התקבלו נתונים שנכנסו למחקר, מתו 398,000 בני אדם משבץ ו-347,000 מבעיות בלב, כתוצאה ישירה משבוע עבודה בן יותר מ-55 שעות. מאז שנת 2000 ועד 2016 עלה שיעור המתים מבעיות בלב שנבעו מעבודה רבה ב-41.5%, ומשבץ ב-19%. מבין המינים, הרוב המכריע של מקרי המוות הם של גברים, עם 72% מסך מקרי המוות משעות העבודה הרבות. מבין הגילים, רוב מקרי המוות אירעו בשכבת הגיל שבין 45 ל-74.

בארגון הבריאות העולמי מעריכים כי 8.9% מאוכלוסיית העולם נאלצת לעבוד יותר מ-55 שעות בשבוע. בדרום מזרח אסיה הכמות הרבה ביותר של עובדים הנאלצים לעבוד כמות שעות כה רבה, באירופה הכמות הנמוכה ביותר.

במחקר נמצא עוד כי כמות האנשים שעובדים מעל 55 שעות בשבוע עלה בעקביות בין השנים 2010 ל-2016. עלייה זו מבטאת הן את הכלכלה הגלובלית והן במקביל את היעדר הביטחון הכלכלי של אנשים רבים, רבים מדי, ברחבי העולם. כמו כן, עלייה זו שיקפה מציאות בה טלפונים חכמים ולפטופים הם כלי עבודה לכל דבר ועניין, ועובדים רבים, צעירים ברובם, למעשה כמעט אף פעם לא מתנתקים לגמרי מהעבודה שלהם. יתר על כן, מגפת הקורונה העצימה והעמיקה את הטרנד הזה. העבודה מהבית הפכה מקובלת, ומשמעותה לעתים קרובות היא התמסמסות המושג "יום עבודה" ו"זליגה" למחשב גם בשעות שאחרי יום העבודה המוגדר. גם כעת, כשמגפת הקורונה הולכת ונסוגה, דפוסי עבודה אלו נותרו שרירים וקיימים.

"הקורונה שינתה את האופן בו אנשים רבים עובדים", אמר דר' טדרוס אדנום גבריסוס ממחלקת המחקר של ארגון הבריאות העולמי. "עבודה מרחוק הפכה לנורמה בארגונים רבים ומטשטשת את ההבדל בין עבודה לבית. כמו כן, עסקים נאלצו לפטר עובדים כדי להימנע מקריסה, והמשמעות היא שהעובדים שנותרו עובדים יותר זמן. שום עבודשה לא שווה בעיות בריאות חמורות כמו שבץ. ממשלות, מעסיקים ועובדים צריכים לשלב כוחות ולקבוע גבולות כדי להגן על בריאות העובדים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות