בריאות

דרינקים בחינם, כרטיסים לבייסבול – ומיליון דולר. כך משכנעים את האמריקנים להתחסן

חיסונים לא חסרים, אבל קצב ההתחסנות במגמת ירידה, ומושלי המדינות מפגינים יצירתיות במאמץ לשכנע את הציבור להתחסן נגד הקורונה

מנהיגים בארצות הברית מגבירים את מאמציהם לדחוק בציבור האמריקני ללכת ולהתחסן. ממשל ביידן אישר לשימוש את החיסון של חברת פייזר גם בקרב נערים בגילאי 12-15, וקנה מראש מלאים גדולים של חיסונים מחברות ביונטק ופייזר. אבל כשמדובר במדינה שבה 330 מיליון בני אדם, העניינים מעט יגעים.

מושל אוהיו, מייק דה ווין, לקח את זה צעד קדימה והוא מציע לתושבי המדינה כרטיסים למשחקי בייסבול פלוס בירה , בחינם כמובן, וגם את הפרס האמריקני האולטימטיבי: מיליון דולר. דה ווין, מושל רפובליקאי, אמר כי חמישה מתושבי מדינתו יזכו בפרס הכספי בהגרלות שייערכו מדי שבוע. תנאי השתתפות – מבוגר שקיבל לפחות מנה אחת של חיסון. המימון למאמץ השכנוע המקורי מגיע מהקרן הפדרלית למאבק במגפות.

"אני יודע שיהיו שיגידו 'דה ווין, אתה משוגע! ההגרלה הזו של מיליון הדולר היא בזבוז כסף'", צייץ המושל. "אבל האמת היא שבנקודת הזמן הנוכחית, כשהחיסונים בידינו וזמינים עבור כל אחד, הבזבוז היחיד הוא של חיי אדם ומוות ממגפת הקורונה".

ודה ווין לא לבד. מדינות ניו ג'רזי וקונטיקט חתמו עסקאות עם פאבים ובארים לתת משקה חינם לכל מתחסן חדש. מדינת מרילנד מעניקה 100 דולר לכל אדם עובד שהתחסן. מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו, הודיע כי קבוצות הבייסבול של העיר ניו יורק, היאנקיס והמטס, יעניקו כניסה חינם למשחקי הבית שלהם לכל אוהד שהתחסן במתחמי החיסון שנפתחו ליד אצטדיוני הקבוצות.

לפי מרכז הבקרה והטיפול במחלות בארה"ב (CDC), כ-117 מיליון איש, שהם יותר משליש מאוכלוסיית המדינה כולה, כבר התחסנה במלואה (כלומר, בשתי מנות במקרה הצורך). אבל קצב ההתחסנות הואט בשבועות האחרונים, ככל הנראה בגלל ספקות שמביעים ציבורים מסוימים בחיסונים. לפי ה-CDC, הביקוש לחיסונים ירד בשליש בשבועות האחרונים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות