איכות חיים

קעקועתראפיה: הפרויקט שעוזר לנפגעי טרור ואלימות להשתקם מהטראומה

האם קעקועים יכולים לסייע בהתמודדות עם הפרעת דחק פוסט-טראומתית?

המציאות במדינת ישראל מעולם לא הייתה פשוטה. במהלך השנים נורו לשטח ישראל מאות אלפי טילים, בוצעו עשרות אלפי פיגועים ונוהלו אינספור מלחמות ומבצעים. בכל אלו, נהרגו ונפצעו עשרות אלפי אנשים. אלו ששרדו, נאלצים לסחוב עימם פציעות. חלקן פיזיות וחלקן נפשיות.

רבים מאלו שנכחו בשדה הקרב, אלו שהיו בפיגוע או אלו שנפגעו מירי, בחרו להנציח את האירוע בצורת קעקוע. בין אם הקעקוע מכסה צלקת או בעל משמעות מסוימת הקשורה לאירוע, הוא מהווה מעין טיפול ודרך התמודדות לנפגעים. פרויקט "HEALING INK" הבינלאומי שם לעצמו למטרה לעזור לאותם אנשים. במסגרתו, מקעקעים מכל העולם מגיעים לישראל בשביל לקעקע נפגעי טרור ואלימות ולעזור להם להחלים עם אומנות. האנשים האמיצים שלוקחים חלק בפרויקט זוכים לראות את הגוף שלהם באור שונה ולהרגיש תחושת שליטה על חייהם.

ב', יוצא יחידה מיוחדת של משרד הביטחון קיעקע את המילה "מכתוב" בערבית על רגלו לאחר ששרד פיגוע תופת בו נהרגו שניים מחבריו. "היינו בדרך חזרה מפעילות בג'נין כשעלינו על מטען חבלה שהונח על הכביש ונפצעתי קשה. הדבר הבא שאני זוכר הוא שהתעוררתי במיטת בית חולים. עברתי אשפוז מאוד קשה. הגעתי לתהומות מאוד עמוקים. עברתי טלטלה איומה. ממישהו צעיר ובלתי מנוצח הפכתי לאדם שמרותק לכיסא גלגלים ולא מסוגל לבצע פעולות בסיסיות בכוחות עצמו. המסע שעברתי הביא אותי להתמודד עם השדים הפנימיים שלי", הוא מספר. "דווקא אז, מהמקום הנמוך כל כך הזה, החלטתי להתחזק ולהיות אדם טוב יותר, חזק יותר.

"המשמעות של "מכתוב" היא גורל. הכול כתוב למעלה. כך גם האירוע הזה. רציתי לדעת שכל פעם שארגיש קורבן וארחם על עצמי אסתכל על הקעקוע ואבחר להפוך את מה שעברתי ליתרון, ולא חיסרון".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות