בריאות

מנהל בית חולים במזרח ירושלים: כוחות הביטחון הישראליים ירו כדי להרוג

עדנן פרהוד, מנהל בית החולים אל מקאסד במזרח ירושלים, כי רוב הפציעות של הפלסטינים שנפגעו במהומות בהר הבית אירעו מפגיעות כדורי גומי בפלג הגוף העליון דווקא. "כשאתה רוצה לגרום נזק, אתה מכוון לראש"

בין הנפגעים בתקיפת צה"ל בעזה ובמהומות בהר הבית נמצאים גם צוותי הרפואה של ארגון הסהר האדום. כך דיווח הארגון היום (ג', 11.5). לפי הדיווח, כוח צה"ל ירה על אמבולנס של הארגון במחסום חווארה ליד שכם וכתוצאה מהירי נשברה השמשה הקדמית של הרכב. מתנדב של הסהר האדום נפגע בבטנו מירי כדורי גומי ליד שער שכם. עוד מדווחים הפלסטינים כי אמבולנסים של הסהר האדום עוכבו במחסומים בג'למה ובבית לחם, והטיפול הרפואי בפצועים התעכב.

בעזה נספרו עד הבוקר 25 הרוגים, ביניהם 9 ילדים, ו-125 פצועים. בהפצצות נהרסו 13 מבנים שבהם התגוררו 70 משפחות אשר נותרו ללא קורת גג. מאז החלו המהומות ביום שישי, נפצעו בהר הבית ובמסגד אל אקצה בירושלים מעל ל-700 פלסטינים, וכ-24 אנשי כוחות הביטחון הישראליים.

מנהל בית החולים אל מקאסד במזרח ירושלים, עדנן פרהוד, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי לבית החולים הגיעו מעל ל-300 פצועים, וכי רוב הפציעות היו בראש, בחזה ובפלג הגוף העליון, ולטענתו זה מראה כי הירי של כוחות הביטחון הישראליים נועד לפגוע, ולא להפחיד או להבריח. "כשאתה רוצה לגרום למישהו נזק, אתה מכוון לראש", אמר. לדבריו, זו האלימות הקשה ביותר בין הפלסטינים לישראל מאז מהומות הר הבית ב-1990, אז נהרגו באל אקצה 17 פלסטינים. "פעם, ירו עלינו קליעים חיים. היום יורים כדורי גומי". כדורי גומי אינם קטלניים ככדורים חיים, מה שעשוי להסביר את ריבוי הפציעות בפלג הגוף העליון בקרב הפלסטינים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות