איכות חיים

לראשונה בארץ: שיקום לב מהבית ובלי להגיע לבית החולים

בבית החולים סורוקה השיקו פיתוח חדשני המאפשר למחלימים ממחלות לב לעבור את השיקום בבית, כשהניטור והמעקב נעשים דרך שעון דופק חכם והטלפון הנייד

הטיפול במחלות לב אינו מסתיים בשחרור מבית החולים ויש חשיבות רבה לפעילות שיקום לב בהקדם, פעילות שהוכחה כמשפרת ומצילת חיים. שיקום לב מביא להפחתת אירוע לב עתידי ובאיזון גורמי סיכון. שיקום לב חשוב למטופלים לאחר התקף לב ומאורעות קרדיולוגיים משמעותיים ונמצא בסל השירותים בחלקם.

במהלך ההתמודדות עם מגיפת הקורונה והמגבלות בצידה, פותח שיקום הלב מרחוק כחלק משירות שיקום הלב הניתן בסורוקה. השירות מאפשר להעביר שיקום לב על מרכיביו השונים מבלי שהחולה יגיע פיזית לאימונים בבית החולים.

השירות ניתן למטופלים המתאימים לכך באמצעות אפליקציה על גבי הטלפון החכם של המשוקם ובליווי שעון דופק חכם במטרה לנטר את המדדים הגופניים הנדרשים ושאף נקבעו על ידי משרד הבריאות. המערכת יודעת לנטר את סך הפעילות הגופנית של המשוקם במהלך היום, כולל מדידה של סוגי פעילות גופנית שונים, משכם והעצימות אליה הגיע המשוקם בכל פעם. המערכת יודעת לנתח את הנתונים אל מול מרשם האימון האישי שלו כדי להגדיר עמידה ביעדים.

דר' יצחק גביזון, מנהל שירות שיקום הלב בסורוקה: " השירות שפותח בשל אילוצים של מגבלות הקורונה מאפשר למטופל לקבל מעטפת טיפולית בסביבתו הטבעית. המשוקם יכול להתאמן בכל זמן שירצה, הוא אינו מבזבז זמן על נסיעה או הגעה לבית החולים ומקדיש זמן נטו לאימון הגופני. אם המשוקם אינו מתאים או אינו מסתדר עם הפלטפורמה הוא תמיד יכול לחזור לפלטפורמה של שיקום רגיל".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות