בריאות

למרות הסגרים: הילודה בארה"ב צנחה דרמטית בשנת הקורונה

על אף שהציבור היה סגור בבתים, הילודה בארצות הברית ירדה ב-2020 בשיעור הגבוה ביותר מאז שנות ה-70'

למרות סגרים ארוכים ושהייה ממושכת בבתים, הפחד שעוררה מגפת הקורונה בעולם נחשף כעת ומתבטא במספרים ובסטטיסטיקה: הילודה בארה"ב צנחה ב-4% בשנת 2020. זוהי הירידה הגדולה ביותר בשנה אחת מאז סוף שנות ה-70'. כך עולה מנתונים שהוציא המרכז למניעה וטיפול במחלות בארה"ב (CDC – US Centers for Diseases Control and Prevention).

מספר הלידות ב-2020 היה הנמוך ביותר מאז 1979 – 3,605,201 לידות בסך הכל, ירידה של 4% בהשוואה ל-2019 (3,747,540 לידות). הירידה בהולדה ניכרה בקרב כל הגילאים והמוצאות האתניים. וארה"ב לא לבד – ירידה בהולדה נרשמה גם במדינות מערביות נוספות כמו צרפת, בריטניה וספרד.

יש לציין כי בשנים האחרונות ניכרת ירידה קלה למדי בשיעור ההולדה בארה"ב, אך לא ברמה שנצפתה ב-2020. השערות שמגפת הקורונה תחולל גל הולדה, "בייבי בום", בשל השהייה בבתים ותועפות זמן הפנאי שעמד לרשות התושבים התנפצו על רקע הסטטיסטיקה.

חוקרים במכון ברוקינג בעיר וושינגטון מסבירים את הירידה בהולדה בחוסר הוודאות הכלכלית, הפגיעה בהכנסות, חובות ואובדן מקומות עבודה. גם למצב הנפשי השפוף שאיפיין את תקופת המגפה ישנה השפעה מכריעה. חוקרים אף הציעו כי זוגות צעירים שמצאו את עצמם לפתע סגורים בבתים למשך ימים ארוכים פשוט איבדו את זה, את החשק המיני, והעדיפו לקחת את הזמן בכל הקשור להרחבת המשפחה.

ומה צופן לנו העתיד, כעת כשהחיסונים כבר בהישג יד והמגפה הולכת ומודברת, לפחות במדינות המערב המפותחות? יש הטוענים כי אנו בפתחו של פרץ אושר עצום שיתבטא ביצירה תרבותית ואמנותית, יחסים בין אנשים וגם, בין היתר, יחסי מין והולדה מוגברים. אולם ספק אם סופה קצרה של שמחה תצליח לבטל ירידה הולכת ונמשכת בהולדה. ההערכה של מומחים בארה"ב היא כי בעוד מספר עשורים נחווה ירידה גלובלית בהולדה, לראשונה מזה מאות שנים. לטענת חוקרים, מדינות רבות, לא רק באירופה ובצפון אמריקה, חוות ירידה בהולדה, מה שיתבטא בקרוב גם בירידה באוכלוסייה הגלובלית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות