אוכל

בלי חרטות, בלי רגשות אשם: המאכלים שמותר לנשנש גם בשעות הקטנות של הלילה

בלילה לא מומלץ לאכול, ובטח לא חידשנו משהו למישהו. אבל אם כבר, אז כדאי לעשות את זה נכון. הכירו את המאכלים שהם הכל חוץ מאסון בריאותי. כן, גם באישון ליל

מי מאיתנו לא מכיר את התסריט הבא: אתם שוכבים במיטה, מכורבלים בנעימים וצופים בסרט. השעה מאוחרת ושקט ממלא את החדר, עד שלפתע מנקרת בראשכם מחשבה שלא מרפה והיא מבקשת, ממש מתחננת, לנשנש משהו טעים, ובזה הרגע! אתם עוד מנסים להילחם בדחף, כי מאוחר מדי ומשמין מדי לאכול בלילה.. ואז אז נכנעים.

זה לא סוד שבלילה לא מומלץ לאכול וזאת מפני שהגוף לא תמיד מגיב טוב לאכילה מאוחרת ומתקשה לשרוף את הקלוריות הנצרכות בשעות הללו. בנוסף, ארוחות ליליות, מעלות את רמות הטריגליצרידים (סוג של שומן הנמצא בדם ומשמש כמקור אנרגיה), דבר המכביד על תהליך העיכול ומאט אותו. ובכל זאת, לפעמים אנחנו פשוט חייבים משהו קטנטן להרגיע את הבטן.

אלה המאכלים שכדאי לנשנש והם ממש לא ייחשבו לחטא או ל״אסון בריאותי״.

אדממה. אדממה הם פולי סויה ירוקים, אשר לרוב נמכרים קפואים כשהם עטופים בתרמילים שלהם, הם דלי קלוריות, עתירי חלבון ומאד קלילים וטעימים.

פופקורן. מי לא משוגע על פופקורן? מדובר בנשנוש המושלם, הוא טעים וקל להכנה, רק חשוב להקפיד על מעט שמן (ולא חמאה) ובמקום לבזוק מלח פזרו מעליו מעט גבינת פרמזן, היא תוסיף מליחות עדינה ועדיפה על מלח. מבחינת כמויות: 3 כוסות פופקורן ללא שמן הם כמות משביעה ומהנה לנשנוש לילי, עם ערך קלורי נמוך של כ-100-150 קלוריות – ללא ספק מדובר בפתרון מעולה לנשנוש לילי.

בננה. נשנוש קל, מזין ומאד טעים, שימלא אתכם בתחושת שובע. הבננה גם מסייעת לירידה במשקל בזמן השינה, היא מכילה מגנזיום ואשלגן אשר מסייעים להרגעת השרירים ומבטיח שינה שקטה ורגועה. בנוסף, בננות משפרת את השינה גם בשל אספקת טריפטופן (נוגד חמצון) זמין יותר למוח.

ספל מרק. פתרון מעולה ודיאטתי הוא ללגום מרק טוב. מומלץ להכין מראש סיר מרק כך שברגע בו יתעורר הדחף לנשנוש, ספל מרק טעים יהיה בהישג יד.  השתדלו שהמרק לא יכיל פחמימות דוגמת בטטה, תפוחי אדמה וכו׳.

הקפידו שהנשנושים לפני השינה יהיו קלים לעיכול, ולכן הפעם סיבים תזונתיים פחות מומלצים כי הם עלולים לגרום לתחושה שהבטן מלאה מדי ולהקשות על ההירדמות. הקפידו עוד שהנשנושים הליליים שלכם יכילו מעט פחמימות ושומן. חשוב לאכול בצורה איטית, מדודה, והכי חשוב – בלי רגשות אשם ובלי ייסורי מצפון. תיהנו מהאוכל שאתם מכניסים לגופכם, גם אם השעה מאוחרת.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות