אוכל

לשטוף או לא לשטוף? כיצד לאחסן ולשמור על הפירות בקיץ

אין על אפרסקים, מלונים, ענבים ואבטיחים, אבל כדי שלא יירקבו תוך יום-יומיים, כדאי להכיר את הטיפים הקטנים לאחסון נכון שלהם בבית

קיץ היא עונה מופלאה שמביאה עמה אינספור דברים טובים: טיולים בשמש, רביצה מול הים הכחול והתענגות על מאכלים טעימים, ביניהם שלל פירות  עונתיים מתוקים. אך חשוב לדעת כי פירות שנשטפו והוצאו מקירור לטמפרטורת החדר חשופים לתהליך מהיר של ריקבון,  בפרט בחודשים אלו בהם הטמפרטורה ואחוזי הלחות גבוהים במיוחד. אז איך שומרים על הפירות מפני חומו של הקיץ?

אין  דבר מרווה וכיפי יותר מאבטיח קר בקיץ, ממלון מתקתק טעים או ענבים קשים שמתפצפצים בפה, אך החום הגדול פוגע בטריותם של  הפירות ומאיץ את תהליך הריקבון. על כן חשוב לדעת כיצד נכון לשמור ולאחסן את פירות הקיץ הטעימים ובכך להאריך ימיהם.

ענבים  אוהבים קור ועל כן מומלץ לשמור אותם בקירור, ורצוי באריזתם המקורית המותאמת לצרכיהם וללא שטיפה (שטיפה מוסיפה לחות וכתוצאה מכך מאיצה את תהליך הריקבון). את שטיפתם יש לבצע רק לאחר שהסרתם ענבים רקובים ובסמוך לאכילתם. יש לשטוף ענבים תחת מים זורמים וקרים ולמשך  30 שניות לפחות. מומלץ לגזור את האשכולות עם מספריים ולא לתלוש ענבים ישירות מהאשכול.

מלון ואבטיח – מדובר בפירות עתירים בנוזלים, שאוהבים מאוד קירור (כאשר טמפרטורת האחסנה האופטימאלית היא 5 מעלות צלזיוס). מומלץ לחתוך אותם בסמוך להגשתם וזאת על מנת לשמור על לחותם. חשוב לדעת – אבטיח ומלון בשלים ניתן לשמור במקרר עד שבוע.

אננס – פרי טרופי אשר שבארץ נמכר לרוב כשאינו טרי לגמרי. מומלץ לאחסנו מחוץ למקרר ובשלמותו ולהמתין עד להבשלתו המלאה. לאחר חיתוכו ניתן להכניסו למקרר שם יוכל להישאר עד כשבוע וחצי.

מנגו  –  אם בחרתם במנגו שטרם הבשיל, השאירו אותו מחוץ למקרר ובטמפרטורת החדר והמתינו להבשלתו.  במקרר כדאי לשמור מנגו בטמפרטורה של 13 מעלות צלסיוס עד כשבוע וחצי.

אפרסקים, שזיפים ושסק –  ניתן לשמור מחוץ למקרר ולמשך ארבעה-חמישה ימים אולם עדיף לאחסן אותם במגירות המקרר עד עשרה ימים.

לסיכום, הקפידו לאחסן לשמור את הפירות בצורה הנכונה והמתאימה עבורם וזאת כדי להאריך את חייהם ולשמור על איכותם,  כי אין דבר טעים יותר מפרי טרי, מתוק וטעים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות