בריאות

בקרוב גם בישראל? קנדה המדינה הראשונה שאישרה לחסן ילדים מגיל 12

החיסון של חברת פייזר אושר לשימוש בקרב בני 12-15, ובקרוב יאושר גם בארה"ב. ישראל צפויה אף היא לאשר בקרוב את מתן החיסונים לגילאים אלו

מינהל הבריאות הפדרלי של קנדה אישר את החיסון נגד קורונה של חברת פייזר לחיסון ילדים בני 12 עד 15. בכך הפכה קנדה למדינה הראשונה בעולם שאישרה לחסן ילדים. עוד קודם לכן אישר מינהל הבריאות בקנדה, שמקביל למשרד הבריאות בישראל, לחסן נערים מגיל 16.

לפני כשבועיים העבירה חברת פייזר את החיסון שלה לאישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות), ומהמינהל כבר נמסר לסוכנות הידיעות AP כי ארה"ב תנקוט בצעד דומה בקרוב מאד ותחל בחיסון ילדים. סביר להניח כי ישראל תלך בעקבות קנדה וארה"ב ותאשר אף היא חיסון ילדים במהלך הקיץ ולקראת שנת הלימודים הבאה. גם מינהל התרופות האירופי אמור לאשר בקרוב את החיסון של פייזר לשימוש בקרב גילאי 12 עד 15. החיסון של פייזר כבר אושר לשימוש בישראל מגיל 16.

לפי בדיקות שנערכו בארה"ב, החיסון של פייזר נמצא יעיל ב-100% בקרב ילדים בגילאי 12 עד 15. זאת לאחר שנמצא יעיל ב-95% בקרב בני 16 ומעלה.

בינתיים, חברות מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון עורכות כעת ניסויים לשימוש בחיסון בקרב בני 12 עד 18, ותוצאות הניסוי של מודרנה אמורות להתפרסם בקרוב. כמו כן, מודרנה ופייזר עורכות כעת ניסויים לחסן ילדים מגיל חצי שנה ועד 11. חברת אסטרהזניקה הבריטית עורכת ניסוי משלה בקרב 300 ילדים מתנדבים.

השבוע הודיע נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי הוא תומך בדרישת ארגון הסחר העולמי מחברות התרופות לוותר על זכויות הקניין של החיסונים, על מנת להאיץ את קצב הייצור ולהוזיל את מחירם. אם תוכנית זו תצא לפועל, יהיו החיסונים זמינים גם למדינות מתפתחות ועניות.

הממשל הפדרלי בקנדי קנה עשרות מיליוני חיסונים, אבל על מתן החיסונים אחראיות עשר הפרובינציות המרכיבות את המדינה הענקית. בקנדה נמתחת ביקורת רבה על קצב החיסונים האיטי ו"צווארי הבקבוק" שנוצרו בתהליך החיסון.

"לאחר השלמת הבדיקות הנדרשות הגענו למסקנה שהחיסון בטוח לשימוש ויעיל בקרב קבוצת גיל זו", אמרה מנהלת מינהל הבריאות בקנדה, דר' סופריה שארמה. "ילדים אמנם אינם בסכנה לחוות סימפטומים קשים של המחלה, אבל הכרחי לחסן אותם כדי לצמצם את התפשטות המחלה", אמרה דר' שארמה. "חיסון הילדים גם יעזור לנו לחזור לחיים נורמליים אחרי שנה קשה. אנחנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות