בריאות

הערכה: החיסונים יעניקו הגנה לפחות עד סוף השנה

היתה קורונה? שנה לאחר פרוץ המגפה ומדינת ישראל בשגרה כמעט מלאה. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על ההחלטה שמאריכה את תוקף התו הירוק עד דצמבר 2021.

"לאור הירידה בתחלואה ולנוכח העובדה שנראה שהחיסון יגן עלינו לפחות עד סוף השנה, החלטנו, בהנחיית שר הבריאות, להאריך את תוקפו של התו הירוק למחוסנים ומחלימים עד דצמבר 2021", אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי. "אני שמח שהחיסון מגן עלינו ומאפשר לנו חזרה לשגרת חיים. אבל עלינו להקפיד ולשמור עדיין על זהירות, מסכות במרחבים סגורים ושמירת מרחק שכן אין עדיין מידע מלא לגבי יעילות החיסון בהגנה מפני חלק מהווריאנטים השונים. אני רוצה לקוות שנמשיך בשגרה ונוכל להתמיד באורך החיים הזה".

על פי נתוני ההגנה שמעניקים החיסונים ועפ"י הדיונים לגבי זמן מתן מנת דחף שלישית, נראה כי החיסונים יעניקו הגנה עד סוף השנה לפחות. ולכן תוקף אישורי התו הירוק הנם עד דצמבר 2021.

אתמול (ד', 5.5) נמצאו רק 27 מאומתים חדשים מתוך 40,404 בדיקות שהתקבלו. נכון ליום חמישי, 6.5, ברחבי הארץ ישנם בסך הכל 87 חולים במצב קשה ו-55 מונשמים.

חולה הקורונה האחרון שוחרר מ"העמק"

שנה וחודשיים לאחר פתיחת מחלקת הקורונה במרכז הרפואי העמק בעפולה, שוחרר אתמול (ד') חולה הקורונה האחרון מגל התחלואה השלישי.

במחלקות הקורונה במרכז הרפואי העמק אושפזו וטופלו במצטבר 1,342 חולים. במעבדת הקורונה בוצעו בתקופה זו 324,000 בדיקות PCR לקורונה.

צוות מחלקה פנימית ה' בניהולם של ד"ר גיא דורי והאחות האחראית גלית דניאל, שהיו הראשונים בסבב המחלקות הפנימיות לאייש את מחלקת הקורונה בתחילת הגל הראשון, הם גם אלה ששחררו את החולה האחרון.
לדברי ד"ר אלדר ברקוביץ', סגן מנהל המרכז הרפואי העמק והאחראי על תחום הקורונה: "שחררנו את החולה האחרון לגל הנוכחי ואנו חוזרים במידה רבה לשגרה מבורכת, וזאת תוך שאנו שומרים על היכולות שלנו לטפל בחולי קורונה, בתקווה שלא נידרש לכך".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות