איכות חיים

הרגלים בריאים שכדאי לאמץ באביב

ספורט, תזונה נכונה, יציאה לאויר הפתוח – עונת המעבר הפרחונית היא זמן מצוין לשינויים של גוף ונפש גם יחד

אביב הוא זמן של פריחה, צמיחה ולבלוב בו מתגלה הטבע במלוא הדרו. לאביב יש השפעה לא רק על החיות והצמחים אלא גם עלינו, בני האדם. עונה זו היא זמן מצוין לאוורר את הנפש ולתת לעצמנו לפרוח: להרבות בטיולים, להעיר חלומות ישנים, להתעמל ולשפר את הכושר הגופני, ובעיקר לנקות מעלינו את כל מה שישן. תקופה זו היא הזדמנות נפלאה לסגל הרגלים בריאים וחדשים ולהיפטר מאלה שכבר לא משרתים אותנו.

תזונה בריאה יותר
הוסיפו לתפריט היומי מאכלים חדשים ומזינים, גדושים בקטניות, ירקות, פירות והרבה מים. לגיוון המזון יש חשיבות רבה בהבטחת צריכת מזון אשר יכיל את מלוא המרכיבים הדרושים לבריאות הגוף. חשוב לגוון גם בצבע וגם בטעם המזון.

אימוני כושר בחיק הטבע
מה יותר ממריץ וממלא בתחושת התחדשות ורעננות מאימון כושר ותרגילי מתיחות ותנועה, אשר יעזרו לגוף להתחזק ולהתחדש ויתרמו לשיפור תחושת הקלילות והשחרור? מומלץ מאוד להתעמל בחיק הטבע, לנשום ולהנות מאוויר נקי וצח. כמו כן, מומלץ להוסיף תרגילים ספורטיבים חדשים שיאתגרו את הכושר הגופני שלנו וכתוצאה מכך יולידו תחושת הישגיות והצלחה אשר ישפרו גם את מצב הרוח שלנו.

מים מים ועוד קצת מים
כשאנחנו ממלאים את גופנו במים במידה המומלצת, עור הפנים נמתח ונראה צעיר ורענן יותר, הגוף מנקה בקלות את הרעלים שהצטברו בתוכו, תהליך ההרזייה מואץ ואנו מתמודדים טוב יותר עם כאבים ומחלות. ההמלצה הרווחת היא לשתות 8 כוסות מים מדי יום והקפדה על המלצה זו תמנע פגיעה בתפקוד מערכות הגוף. ואולם חשוב לזכור כי, שתיית מים בכמות הגדולה מכ־2 ליטרים בתוך זמן קצר, עלולה לגרום ל״הרעלת מים״ שהיא תופעה המאופיינת בהתנפחות תאי הגוף,(בעיקר תאי המוח) עד להריסתם ולעתים אף למוות בתוך מספר שעות. לכן אסור להגזים בשתיית מים.

חברים בריאים לנפש
ככל שמתבגרים, מתחדדת ההבנה שחברויות טובות חשובות לנפש. מחקרים רבים שנערכו סביב שאלת החברויות גילו כי חברים משפרים את בריאותנו ולא פעם חשובים אף יותר ממשפחה. אדם המוקף בחברים אוהבים ותומכים ירגיש חזק ובריא יותר. לכן, עשו לעצמכם טובה גדולה ואל תוותרו על מערכות יחסים קרובות והדוקות עם חברים, השקיעו בהן והקפידו לטפח אותן.

לסיכום, עונת האביב היא ללא ספק תקופה מצוינת לעורר מחדש את הגוף ואת הנפש, לשנות הרגלים ולאמץ כאלה שיהפכו לטבע שני שלכם וילוו אתכם במהלך השנה כולה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות