אוכל

טוב להם בחוץ: מאכלים שממש לא אוהבים מקרר

ישנם לא מעט מאכלים שקור לא עושה עימם חסד ואף גרוע מכך, הוא מאיץ את תהליך הזדקנותם ומוביל לריקבון מהיר. הכירו את רשימת המאכלים שיעדיפו לשהות מחוץ למקרר ולימדו כיצד נכון ומומלץ לאחסן אותם

שום
אם הכנסתם שום לקירור ודאי גיליתם שהוא נובט במקרר ומצמיח גבעול ירוק. דבר זה עלול לגרום לעובש. גם הקפאת שום אינה מומלצת מפני שהיא תגרום לשינוי בטעמו. שום יש לשמור בטמפרטורת החדר (מומלץ בטמפרטורה של 16 מעלות צלזיוס) במקום יבש, אפל וקריר.

אבוקדו
אם האבוקדו שקניתם עוד לא בשל יש לאחסנו מחוץ למקרר (ואם אתם חסרי סבלנות ותרצו שיבשיל מהר הניחו לידו בננה). מקרר עושה טוב רק לאבוקדו בשל שאנו לא רוצים שיתקלקל.

בצל
בצל מאוד לא אוהב לחות ועל כן מקרר אינו המקום הנכון בשבילו. מומלץ לאחסן ולשמור בצלים במקום יבש ומוצל (אך לא לצד תפוחי אדמה).

תפוח אדמה
בתפוח האדמה יש עמילן שבתנאי קור הופך מהר לסוכר, דבר המשנה את טעמו של תפוח האדמה למתוק. מומלץ לא לשטוף את תפוח האדמה ולאחסן אותו בשק אטום ובמקום קריר ולמנוע חשיפה לאור השמש. חשיפה לאור השמש תצמיח ״עיניים״ (זיזים) על תפוח האדמה. כמו כן זכרו לא להניח תפוחי אדמה לצידם של בצלים.

עגבניות
מקרר יהפוך את העגבנייה לקמחית ויעצור את תהליך הבשלתה. לכן יש לשמור את העגבניות מתחת לטמפרטורה של 10 מעלות (הטמפרטורה במקרר נעה בין 4 ל-8 מעלות) כשהן מונחות בקערה או בסלסלה.

דבש
חשוב לשמור ולאחסן דבש בכלי אטום ויבש ובטמפרטורה של כ-20 מעליות צלזיוס. אין צורך ולא מומלץ לאחסן דבש במקרר מכיוון שקור יגרום לגבישים ויחבל במרקמו העדין והנוזלי.

עלי בזיליקום
בזילקום, שלא כמו צמחים אחרים, לא אוהב קור, מאבד את טעמו העדין ואף סופג ריחות ממזונות השוהים לצידו. לכן מומלץ להניח אותו בכוס מים, לקצוץ את הגבעול ולכסות בשקית את העלים, להשאירו במקום מואר מחוץ למקרר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות