בריאות

זוהו 41 מקרים של הווריאנט ההודי, מחציתם אצל זרים שחזרו מחו"ל

21 תושבים זרים נמצאו כנושאים את הווריאנט ההודי. מבין המקרים שזוהו ישנם גם ארבעה מחוסנים

המערך הלאומי לריצוף גנומי של משרד הבריאות זיהה 41 מקרים של וריאנט הודי, מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים בקהילה שלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל. מבין המאומתים נמצאו ארבעה מחוסנים והשאר אינם מחוסנים. בין המאומתים גם חמישה ילדים מבתי ספר שונים בישראל, ומשרד הבריאות מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים.

עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט ההודי והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

בנוסף, התגלו בשבוע האחרון באמצעות המערך הלאומי לריצוף שמונה מאומתים לוריאנט הדרום אפריקאי, שבעה לניו יורקי, שניים לקליפורני, אחד לבריטי מזן נוסף ומאומת אחד לווריאנט מסנט פטרסבורג.

משרד הבריאות מזכיר את ההמלצה לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל.

תקנות טיוטת התקנות שהומלצו לממשלה למדיניות המחמירה למדינות בעלות סיכון גבוה, נמצאות בסבב אישורים במשרדי הממשלה הרלוונטיים טרם ההגשה לממשלה. התקנות יאסרו יציאת ישראלים (למעט חריגים) למדינות אלו. ישראלים החוזרים ממדינות אלו יהיו מחוייבים לבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. כמו כן, ככלל זרים לא ייכנסו לישראל מאותן מדינות. אלו שיאושרו באופן חריג ממדינות אלה ייכנסו לבידוד במלונית.

לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול נמצאו 100 מאומתים חדשים מתוך יותר מ-36 אלף בדיקות. היום (ה', 29.4) נמצאים 118 חולים במצב קשה ו-65 מונשמים. מספר המחוסנים במנה השנייה הולך ומתקרב לזה שקיבלו את המנה הראשונה (5,399,050 במנה ראשונה, 5,081,978 בשנייה) מה שאומר שיותר מחמישה מיליון מתושבי ישראל השלימו את נטילת החיסונים. 6,361 בני אדם נפטרו מפרוץ המגפה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות