בריאות

הביקורת על ביידן עבדה: ארה"ב תחלק 60 מיליון חיסונים למדינות אחרות

הנשיא האמריקני ספג ביקורת על אגירת החיסונים בארצו בעוד ארצות אחרות משוועות להם, וכעת הודיע הבית הלבן כי ארה"ב תחלק חיסונים של אסטרהזניקה – שטרם אושרו בידי ה-FDA
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן

ארצות הברית תחלק 60 מיליון מנות חיסון לקורונה מתוצרת החברה הבריטית אסטרהזניקה למדינות אחרות. כך מסר היום (ג', 27.4) הבית הלבן. מנהל המזון והתרופות (FDA) טרם אישר את החיסון של אסטרהזניקה, לאחר שהתגלו מספר מקרים של הופעת קרישי דם בקרב מתחסנים שקיבלו אותו. האישור אמור להתקבל בימים הקרובים, ולאחריו תתחיל ארה"ב בהפצת החיסונים. 10 מיליון מנות חיסון יחולקו בשבועות הקרובים, 50 מיליון מנות נוספות יחולקו לכתושלם הכנתן, לפי הערכת הבית הלבן בחודשים מאי ויוני.

בארה"ב כבר משתמשים בחיסונים של פייזר, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון, וההערכה היא שמלאי החיסונים מתוצרת חברות אלה יספיק לתושבי המדינה. הנשיא ביידן ספג לא מעט ביקורת על אגירת החיסונים, בזמן שבמדינות אחרות מדווחים על מחסור. כדי להרגיע את הביקורת, בחודש שעבר העביר הממשל האמריקני 4 מיליון מנות חיסון לקנדה ולמקסיקו.

על ממשל ביידן מופעל כעת לחץ לשלוח חיסונים להודו, בה התפרצה המגפה בימים האחרונים בהיקף נרחב וחריג.

"כרגע אין לנו אף מנת חיסון של אסטרהזניקה", מיהרה ראש לשכת העיתונות בבית הלבן, ג'ן פסאקי, להבהיר את התמונה ולהדגיש שעל מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) להשלים את אישור החיסונים של החברה. עד שיאושרו, יעביר הממשל האמריקני להודו בדיקות קורונה, ציוד ובלוני חמצן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות