אוכל

שופרסל, מגה, טיב טעם: באיזו רשת שיווק הכי משתלם לקנות מזון בריא?

בדיקת "סל המוצרים הבריא" של משרדי הבריאות והכלכלה דירגה 35 רשתות שיווק בארץ לפי מחירו של סל מוצרים בריא. אז מי הכי זולה, ומי היקרה?
סופרמרקט. צילום: משה מילנר, לע"מ סופרמרקט. צילום: משה מילנר, לע"מ

קנייה מקוונת ברשת "רמי לוי באינטרנט" נמצאה כזולה ביותר בבדיקת "סל המוצרים הבריא" של משרד הבריאות, משרד הכלכלה והמועצה הישראלית לצרכנות. לפי הנתונים המסכמים את הרבעון הראשון של שנת 2021, מחירו של סל המוצרים שנקבע ב"רמי לוי באינטרנט" עומד על 632 שקלים. במקום השני בבדיקה מדורגת רשת הסופרמרקטים של רמי לוי ועלות הסל בה עומדת על 651 שקלים.

רשת AM:PM מציגה את המחיר הגבוה ביותר לסל הבריאות, 916 שקלים. פער המחירים בין הרשת היקרה ביותר לזולה ביותר עומד על 284 שקלים, שהם 45 אחוזים. המחיר הממוצע של סל המוצרים הבריא עומד על 749 שקלים, ירידה של לא פחות מ-30 אחוזים ביחס למחיר הסל ברבעון הקודם.

הבדיקה כוללת 35 רשתות שיווק בארץ. סל המוצרים הבריא כולל 64 מוצרי צריכה מומלצים למאכל. הסל מבוסס ברובו על מוצרים מן הצומח – פירות, ירקות, שמן זית, קטניות, אגוזים, זרעים ודגנים מלאים, לצד מוצרים מן החי כמו עוף, דגים, ביצים וחלב ומוצריו.

מחירי רשתות השיווק ל"סל המוצרים הבריא"
מחירי רשתות השיווק ל"סל המוצרים הבריא"

מיד אחרי סלי הבריאות הזולים של רמי לוי מדורגת מגה מרקט במקום השלישי עם סל במחיר 680 שקלים. אחריה יוחננוף (685 שקלים), ביתן מרקט ושוק העיר (694), שופרסל דיל A (696) ושופרסל דיל (702).

מבין הסלים היקרים, אחרי AM:PM מדורגת טיב טעם בסיטי (866 שקלים), מגה בעיר (852), סופר אלונית (845) וטיב טעם דלי (844). כל הרשתות, למעט אחת, הציגו ירידת מחירים בעלות הממוצעת של הסל ביחס לרבעון הרביעי בשנת 2020. ירידת המחיר הגבוהה ביותר נרשמה בטיב טעם בסיטי, בסך 7 אחוזים. מבין המוצרים, הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בפירות והירקות, בשיעור של 12 שקלים. הירקות בהן נרשמה ירידת המחיר הגבוהה ביותר הם קולורבי (21 אחוזים), כרוב לבן (15 אחוזים), עגבניות (14 אחוזים) ופלפל אדום (11 אחוזים).

ד"ר מורן בלייכפלד מגנאזי, מנהלת מחלקת מחקר אגף התזונה משרד הבריאות: "סל מזון בריא תחרותי הוא כלי להנגשת ההמלצות התזונתיות הלאומיות, משמש את הצרכן להשוואת מחירים ובחינה היכן הכי משתלם לקנות. בנוסף, עצם התחרות בין הרשתות, יכולה להוביל להפחתת מחירים, בדומה למה שראינו בהשוואה בין הרבעון ה-4 של שנת 2020 לעומת הרבעון הראשון של 2021".

מחירי רשתות השיווק ל"סל המוצרים הבריא"
מחירי רשתות השיווק ל"סל המוצרים הבריא"
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות