בריאות

אחרי שנים של סחבת: אושר תקציב למרכז השיקום בפוריה

ראש הממשלה בכבודו ובעצמו כיבד בנוכחותו את טקס הנחת אבן הפינה למרכז השיקום אי שם ב-2018, אבל רק כעת אושרו 60 מיליון שקלים להשלמת התקציב להקמת מרכז שיקום בצפון הארץ
שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בפדה-פוריה. צילום: אלעד מנטל שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בפדה-פוריה. צילום: אלעד מנטל

שלוש שנים לאחר טקס הנחת אבן הפינה למרכז השיקום במרכז הרפואי פדה-פוריה, הודיעו שר הבריאות יולי אדלשטיין וח"כ אופיר כץ למנהל המרכז הרפואי כי ניתן אישור לתקציב נוסף של 60 מיליון שקלים אשר יתווסף ל- 60 מיליון שקלים שגויסו מתרומות. סכום זה, של 120 מיליון שקלים, יאפשר את השלמת הבנייה של האגף הדרומי של מרכז השיקום לצפון.

האישור לתקציב מגיע אחרי מאבק שנמשך שנים רבות להקמת מרכז שיקום בצפון הארץ. על פי חוק בריאות ממלכתי, המדינה מחויבת להקים מרכז שיקום בצפון הארץ ולסייע בכך בצמצום הפער בין שירות השיקום הניתן לתושבי המרכז לאלה שבפריפריה, ובפרט בצפון. בפועל, עד כה לא הוקצה לשם כך תקציב. אבל טקס בנוכחות ראש הממשלה דווקא התקיים, עוד ב-13.2.2018.

בניית מרכז השיקום בפדה-פוריה אמורה להסתיים בינואר 2023 ואמור לכלול מחלקות לשיקום גריאטרי, אורתופדי, נוירולוגי, שיקום ילדים, מחלקת אשפוז יום, בריכה טיפולית, מכון לשיקום לב ומכון לשיקום ריאות. האגף הדרומי של המבנה אשר נבנה בשלב הראשון כולל 90 מיטות אשפוז .

השר אדלשטיין: "הקמת מרכז שיקום בצפון הוא אחד הפרויקטים החשובים בעת הזאת. טוב מאוחר מבכלל לא. בעוד שנתיים תושבי הצפון יקבלו שירות מצוין באמצעים חדשניים גם בנושא השיקום".

שר האוצר ישראל כ״ץ: "כעת המרכז הרפואי פדה- פוריה יעשה צעד נוסף בדרך להשלמת העבודות, ובכך יביא בשורה גדולה לתושבים רבים שזקוקים לשיקום, ואשר נאלצים לנסוע מרחקים ארוכים על מנת לקבל טיפול רפואי".

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה: "מרכז שיקום לצפון הוא פרויקט לאומי שיחולל שינוי משמעותי בכל האזור. השלמנו את בניית השלד, וכעת נוכל לצאת למכרז להשלמת העבודות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות