בריאות

חזל"ש: נסגרה מחלקת הקורונה בסורוקה

אחרי למעלה משנה נסגרה המחלקה לטיפול נמרץ קורונה במרכז הרפואי בבאר שבע
צוות טיפול נמרץ קורונה בסורוקה. צילום: המרכז הרפואי סורוקה צוות טיפול נמרץ קורונה בסורוקה. צילום: המרכז הרפואי סורוקה

לאחר תקופה של שנה וחודש, נסגרה היום (ב', 26.4) היחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לאחר ניקיון יסודי של היחידה על ידי צוות ייעודי ממחלקת המשק, שבה היחידה לפעילותה הסדירה כיחידה לטיפול נמרץ פנימי.

לאורך התקופה טופלו ביחידה 185 חולי קורונה במצב קשה ביותר, 171 מהם הונשמו, ו-23 חוברו למכשיר האקמו, שיחדיו שהו ביחידה 2,887 ימים. כחלק ממבצע "ערבות הדדית" יצא מספר פעמים צוות היחידה עם טכנולוגים רפואיים באמבולנס ייעודי לבתי חולים אחרים בארץ וחיבר חולי קורונה במצב קשה למכשיר האקמו והביא אותם להמשך טיפול בסורוקה.

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "אני מודה לכל אחת ואחד מעובדי היחידה לטיפול נמרץ קורונה על העמידה האיתנה מול אתגר כה מורכב ולתקופה כה ארוכה, על תחושת הביטחון שהעניקו, על העשייה המשמעותית, על המקצועיות, על האנושיות, על החמלה ועל הצלת החיים".

ככל שיהיה צורך במתן טיפול נמרץ לחולי קורונה הם יטופלו ביחידה לטיפול נמרץ כללי בחדרי לחץ שלילי, ובית החולים ערוך ככל שיידרש להגדיל את מספר מיטות טיפול נמרץ קורונה. מחלקה פנימית קורונה ממשיכה לפעול כרגיל, ומאושפזים בה הבוקר 6 חולי קורונה. ביחידה לטיפול נמרץ כללי מאושפזת כעת חולת קורונה אחת, וכך גם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות