בריאות

והנכים עדיין בחוץ: מדוע אחד המקומות הקדושים בארץ עדיין אינו מונגש?

מערת המכפלה נמצאת בשטח הרשות הפלסטינית ובאחריות הווקפ, מה שמקשה על שיתוף פעולה למען הנגשת המקום לנכים. מיצג חדש מוחה על הסחבת
מיצג המחאה למרגלות מערת המכפלה מיצג המחאה למרגלות מערת המכפלה

במערת המכפלה שבחברון הוקם השבוע מיצג מחאה נגד הסחבת בהנגשת המקום, הקדוש ליהודים ומוסלמים. המיצג, "אנחנו נשארים בחוץ", כולל כסאות גלגלים והליכונים למרגלות המדרגות המובילות אל מערת המכפלה. מדובר בגרם מדרגות בן 24 מדרגות ולאחריו 59 מדרגות נוספות.

את המיזם הקים אריאל ליבנה, סטודנט לקולנוע במכללת ספיר. ליבנה עובד על סרט דוקומנטרי למען הנגשת מערת המכפלה. לפני כשנתיים ניסה תושב קרית ארבע, מוטי אוחיון, שהיה רתוק לכסא גלגלים, לעלות במדרגות אולם נפל, נחבל ונפטר. מאז התעורר מאבק להנגשת המקום, ולפני כחודשיים אישר בית המשפט המחוזי להנגיש את המערה. אלא ששטח מערת המכפלה נמצא בחזקת הרשות הפלסטינית ובאחריות הווקפ המוסלמי, ומכאן הסחבת בביצוע העבודות. ועדת חוץ וביטחון אישרה עוד ב-2018 הקמת מעלית במערת המכפלה, אבל בפועל העבודות טרם החלו ונכים אינם יכולים להיכנס למערה בכוחות עצמם.

אריאל ליבנה: "נחשפתי לכך שאף נכה לא הסכים לבוא למקום לצורך הסרט התיעודי בשל הבושה להישאר בחוץ בעוד שאר האנשים נכנסים למקום. מטרת המיצג הינה להסביר לציבור ולהמחיש את הצער של מי שנבצר ממנו להיכנס למקום. אין ספק שלו היה מדובר בתיאטרון הבימה, המקום היה מונגש מזמן".

עוד ב"בריאותי" >>

ילד בלע סוללה חשמלית ואושפז במצב קשה

מחקר: הווריאנט הבריטי מדבר פי 1.5 מהנגיף המקורי

מנכ"ל "בצלמו" שי גליק: "המיצג ממחיש בצורה ברורה ועצובה את הסבל הרב שעוברים מאות אלפי נכים וקשישים שנשארים בחוץ. במדינת ישראל יש מיליון וחצי אנשים עם מוגבלות וכולם מודרים מלבוא ולבקר באתר מורשת לאומית זה. אנחנו קוראים לבני גנץ גלה מנהיגות וחתום היום על היתר הבנייה".

כדאי לכם >>

פלילי, משפחה, חוזים, נדל"ן: תמצאו את מי שתצטרכו באינדקס עורכי הדין הגדול בארץ

תתעדכנו: כל מה שקורה ב"חדר המצב"

הבית של הביצה: פרסום, תקשורת ורייטינג, והאנשים שביניהם

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות