איכות חיים

זהירות, פרסום מטעה: המוצר הטבעי שממש לא יעיל לטיפול בדיכאון

חליטות "התה של שרה" מתהדרות ביכולות לריפוי דיכאון וחרדה, אבל הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום הודיעה כי הן אינן מוכרות בידי משרד הבריאות וכי הפרסום לגביהן מטעה
לא, זו לא תרופה נגד חרדה. זה סתם תה ירוק לא, זו לא תרופה נגד חרדה. זה סתם תה ירוק

פרסום מטעה: הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום הודיעה כי מוצרים המשווקים תחת השם "התה של שרה" לא אושרו על ידי משרד הבריאות כפי שנטען בפרסום. הפרסום המטעה התייחס למוצרי חליטות המשווקים כ"תכשיר טבעי לטיפול בדיכאון וחרדות".

לפי הוועדה, "חליטות התה" משווקות כתכשיר ללא כל מידע מחקרי מבוסס, תוך ייחוס סגולות ריפוי אסורות לטיפול בדיכאון וחרדות. בנוסף מוצעות החליטות כפתרון רפואי למספר רב של מחלות ומצבים רפואיים (לרבות מחלות אף אוזן גרון, קשב וריכוז, אסטמה, פריון, ירידה במשקל, ועוד) ולמגוון גילאים כולל ילדים ונשים בהריון. כל זאת בניגוד לחוק. אין מידע מדעי המצביע על יעילות המוצרים בכלל, ובפרט למניעה במצבים הרפואיים כפי שפורטו לעיל, והם לא אושרו על ידי משרד הבריאות.

עוד ב"בריאותי" >>

תחנה לבדיקות קורונה מהירות נפתחה בתל אביב

מהם הניתוחים הפלסטיים הנפוצים בישראל?

על פי חוק ניתן לייחס סגולות ריפוי או מניעה רק לתכשירים רפואיים ו/או תרופות, בהתאם לתנאי הרישום ולאחר הוכחת יעילות, בטיחות ואיכות. פרסומים מעין אלה יוצרים "אשליית טיפול" ומשתמשים עלולים להימנע מקבלת הטיפול הנדרש למצבם הרפואי ובכך לסכן עצמם.

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני השימוש בתוספי תזונה כמו כדורים, אבקות, חליטות, משחות, שיקויים, להם מיוחסים סגולות ריפוי או מניעת מחלות.

כדאי לכם >>

פלילי, משפחה, חוזים, נדל"ן: תמצאו את מי שתצטרכו באינדקס עורכי הדין הגדול בארץ

תתעדכנו: כל מה שקורה ב"חדר המצב"

הבית של הביצה: פרסום, תקשורת ורייטינג, והאנשים שביניהם

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות