אוכל

פירות שחושבים שהם עשירים בקלוריות (וזו טעות)

רבים נמנעים מלאכול פירות בגלל החשש מהקלוריות שבהן. קבלו רשימה תשע פירות מזינים, טעימים ולחלוטין לא משמינים

לפירות באופן כללי יצא שם לפיו הם עשירים בקלוריות ולא מועילים בשמירה על המשקל או הרזיה. המקור לכך הוא הפרוקטוז, סוכר הפירות, המעניק לפירות את טעמן הטוב. אז נכון שביחס לירקות יש בפירות יותר קלוריות, אבל מכאן ועד להכללה גורפת הרואה בכל משחת הפירות אסון אופנתי, המרחק רב.

ישנן פירות רבים, טעימים להפליא, שאינן עשירים בקלוריות ועל הדרל מספקים לגוף סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים חיוניים. הנה רשימה של פירות מתוקים, טעימים – ודלי קלוריות.

תפוחים. עשירים בוויטמין C ובסיבים תזונתיים, המצויים בעיקר בקליפה ומעניקים תחושת שובע. וזה המקום לציין את הקלישאה האנגלית לפיה תפוח ביום מרחיק את הביקור אצל הרופא. תפוח ממוצע, שיכול בהחלט למלא את המקום של ארוחת בוקר, מכיל כ-85 קלוריות.

פפאיה. הפרי הטרופי שהתאזרח יפה בארץ ו-100 גרם ממנו מספקים ויטמין C בכמות של כ-70 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת לאדם מבוגר. המחיר הקלורי: כולה 43 קלוריות.

ליצ'י. עוד פרי טרופי, עוד מקור מצוין לוויטמין C, והפעם גם עם ריח נפלא וכיפי וטעם שקשה לעמוד בפניו. פרי אחד של ליצ'י מכיל 7 קלוריות בלבד. תאכלו 4-5 יחידות ותרגישו טוב עם עצמכם.

אשכולית. קינוח הפרווה האולטימטיבי, עם או בלי דובדבן מלמעלה. פרי מרווה הודות לכמות המיץ הרבה האצורה והמרירות הנפלאה שלו שווה הכל. פלח אחד מכיל 10 קלוריות, ואשכולית שלמה מכילה בין 10 ל-20 פלחים. תאכלו בתיאבון ותעשו את החשבון.

מלון. ויטמין A? צ'ק. ויטמין B6? צ'ק. וגם ויטמין C, אם היה לכם ספק. 10 כדורי מלון, שהם לפחות חצי מלון בגודל ממוצע, מכילים 37 קלוריות.

משמש. משמש בשל (משקל ממוצע – 35 גרם) מכיל 16 קלוריות. התמורה: פצצת ויטמינים מסוג C, E, K, B. רק חבל שהעונה כל כך קצרה.

תותים. מתי לאחרונה נתקלתם במאכל שאפשר להגיד עליו בפה מלא (תותים, וסליחה על השעשוע הלשוני הנדוש) שהוא מקור לא אכזב למנגן? כן, יש מינרל כזה. על הדרך, תותים מכילים סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון וויטמין C. תות יחיד – 6 קלוריות.

דובדבנים. חסר לכם אשלגן? דובדבנים יכולים להיות התחלה מצוינת. כוס מן הפרי האדום הזה (כ-150 גרם) מכילה 95 קלוריות.

דלעת. נכון, היא ירק, ובכל זאת, אל תחסכו אותה מעצמכם. כוס דלעת נקיה מקליפתה (כ-120 גרם) מכילה רק 30 קלוריות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות