איכות חיים

כשהעולם פורח: טיפולים טבעיים לאלרגיות האביב

איך יודעים שבא אביב? כולם מתעטשים, מתגרדים, דומעים וסובלים מאלרגיות מציקות. הפריחה והטבע שמשתולל בחוץ בשילוב עם נשירת פרווה של כלבים וחתולים לקראת הקיץ גורמים לאלרגיה להתפרץ.

מהי אלרגיה?

מדובר בתגובת יתר של מערכת החיסון לרשימה ארוכה של חומרים שהגוף מזהה בטעות כפולשים ובתגובה מפריש באמצעות תאי הדם הלבנים כימיקל טבעי, היסטמין, כדי לחרב את הפולש הזר. אותו היסטמין גורם לתגובה האלרגית ולסימפטומים המוכרים.

האלרגנים נמצאים בכמות גבוהה בצמחים, ומגיעים לאוויר כחלק מתהליך ההאבקה הטבעי של הצמחים. כאמור, גם פרוות בעלי חיים מכילה אלרגנים רבים, ולצדה קרדית האבק ומאכלים רבים כמו תירס, סויה, ביצים, בוטנים, שומשום וחלב.

אלרגיה היא למעשה טעות בזיהוי של הגוף, שמגיב באופן לא פרופורציונלי לחדירה של גוף זר, אבל תמים ולא מזיק, כמו לירות בתותח כדי לחסל יתוש.

מה הם תסמיני האלרגיה?

אסתמה. קוצר נשימה, צפצופים ושיעולים ללא שליטה הם חלק מאורחות חייהם של אסתמטיים בעונת המעבר האביבית.

סרפדת. פריחה אדומה ומגרדת על העור.

קדחת השחת. סט התעטשויות בלתי נגמרות שמגירה נזלת שקופה, דמעות.

גירוי בעיניים, בגרון ובחיך.

לחץ וכאב בסינוסים.

אז מה עושים?

מספר שיטות טבעיות שמקלות על תסמיני האלרגיה ואף עשויות לעצור אותה.

קערורית סינית. ולחובבי הלטינית, scutellaria baicalensis. וגם אם עדיין כלום לא מובן, מדובר בצמח נפוץ ברפואה הסינית, יכולתם לנחש, שמכיל חומרים שפועלים נגד שחרור ההיסטמין. קפיצה קטנה לבית המרקחת או חנות הטבע הסמוכה, ואתם מסודרים לאביב הנוכחי.

אסטרגלוס. צמח מרפא מוכר, שהאמונה המקובלת בקרב מטפלים היא שהוא משפר את התקשורת בין תאי הגוף, והלא כשל בתקשורת היא דרך יפה לתאר את הטעות בזיהוי אשר גורמת לתגובה האלרגית.

סרפד. קצת כמו לשכב עם האויב, והלא הסרפד גורם בעצמו לאלרגיה, וראו סרפדת בסעיף התסמינים, הקרויה על שם הצמח בעל העלים הדוקרניים. הקאץ' הוא שסרפד מקל על תסמיני אלרגיה, ולאחר חליטה קצרה של מספר דקות הוא כבר לא דוקר, כלומר מאבד את תכונותיו האלרגניות. מורכב, אבל שווה לנסות.

כורכום. התבלין הכתום מכיל את נוגד החמצון כורכומין, המתפקד גם כחומר אנטי דלקתי חזק. קנו כורכום טרי בחנות תבלינים, ערבבו כפית בכוס מים ושתו כוס בריאות.

מי מלח. שפריץ טוב של תמיסת מי מלח לתוך חלל האף (כלומר, לנחיריים. כן, לשניהם) מנקה את כלי הנשימה ושוטף מהם לכלוך שהצטבר.

ויטמין C. מחקרים כבר מצאו קשר בין רמות נמוכות של נוגדי חמצון, בדגש על ויטמין C, לבין רמות גבוהות של היסטמין. ויטמין C מווסת את רמת ההיסטמין בגוף והופך את החיים נוחים יותר.

דיקור סיני. דרך מצוינת לאזן את הגוף מבפנוכו, להגביר את תנועת הנוזלים בגוף ולהסדיר את מערכת הנשימה.
פעילות גופנית. גוף בריא בנפש בריאה, ועכשיו גם אנטי אלרגנית. כלל אצבע פשוט: כשהגוף פעיל וחזק, הוא מתמודד טוב יותר עם מחלות, וירוסים, חיידקים וכמובן עם כמויות מופרזות של היסטמין.

להחליף מצעים ובגדים. ובכלל, לשמור על ניקיון. קרדית האבק עושה שמות אצל אנשים הרגישים לה, ויש הרבה כאלה. שמירה על ניקיון הבית ומקום העבודה היא דרך ההימנעות מס' 1 מאלרגיה. הנה עוד סיבה להמשיך עם הספונג'ה גם אחרי פסח.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות