איכות חיים

שחייה על בטוח: 5 טיפים לפני שמתחילים לשחות בים

מעניין לקומץ משוגעים הפכה השחייה במים הפתוחים לענף ספורט שסוחף אלפים בארץ. טיפים חשובים למי שרוצה לקפוץ למים העמוקים באמת
שחייה במים פתוחים. אילוסטרציה: pixabay.com שחייה במים פתוחים. אילוסטרציה: pixabay.com

תוך שנים ספורות הפכה שחייה בים הפתוח מענף ספורט אזוטרי לספורט פופולרי שסוחף אחריו המונים בארץ. תנאי מזג האויר מאפשרים כניסה לים התיכון בכל ימות השנה, כולל בחורף, אז יורדת טמפרטורת המים ל-16-17 מעלות לכל הפחות. גם החלטת הוועד האולימפי להפוך את השחייה במים הפתוחים לענף אולימפי תרמה לפופולריות שלו. ולבסוף, הסגרים בשנת הקורונה שגרמו לסגירת חדרי הכושר והבריכות, משכו רבים לים ולשחייה בו.

אלא ששחייה בים אינה דומה לענפי ספורט אחרים. בכל ענף ספורט אחר אפשר להפסיק את הפעילות בכל רגע נתון, להפסיק את הריצה / רכיבה / משחק ולשבת לנוח בצד. בים זאת לא אופציה. רוצים להפסיק? עליכם לשחות אל החוף. והחוף עלול להיות במרחק של מאות מטרים.

כדי להתחיל לשחות בים, חשוב להכיר מספר כללים חשובים שיהפכו את השחייה לא רק למהנה אלא גם לבטוחה.

1. לא שוחים לבד. תמיד שוחים עם לפחות בן זוג אחד. ודאו שאתם שוחים באותו הקצב ושחו אחד ליד השני. נסו לנשום לשני הצדדים, וכך תראו זה את זה בנשימות. עניין זה מקבל משנה חשיבות בים עכור, בהם לא רואים היטב כשהראש מתחת למים.

2. תמיד עם מצוף. המצוף הוא ידידו הטוב של שחיין המים הפתוחים, עניין קריטי כשהגלים מסתירים את השחיינים מסירות מרוץ ואופנועי ים. בהפסקות מחבקים את המצוף ונותנים קצת מנוחה לידיים ולרגליים שעבדו קשה. אביזר חובה לכל שחיין מים פתוחים מתחיל!

3. שחו לפחות שני ק"מ בבריכה לפני הים. בים שוחים למרחקים ארוכים יחסית (שחיית נפח), ואתרים רבים כמו מצופים ואיים נמצאים במרחק מאות מטרים מן החוף. אל תיכנסו לים לפני שהתנסיתם בשחיית נפח בבריכה.

4. שחו עם הזרם. נכנסתם לזרם שמסיט אתכם מהמסלול? אל תיאבקו בו. איך אומרים בווייז? חשבו מסלול מחדש. תנו לזרם לשאת אתכם עד למקום בו הוא נרגע, וצאו ממנו בשחייה רגועה. אל תלחמו בים ואל תבזבזו כוח ואנרגיה חשובה.

5. שחו לאט. כלום לא בוער, ולפחות בהתחלה כדאי להסתגל לים ולתנאים בשחייה בקצב איטי. עם הזמן וההיכרות עם הים, הקצב יעלה. בינתיים, ההנאה מובטחת!

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות