בריאות

החבלה באצבע של ילד שרכב על אופניו התבררה כקשה הרבה יותר

ילד בן 6.5 הגיע למוקד בירושלים עם חבלה באצבע, לאחר שנפל מאופניו. הרופא התעקש על בדיקת סי.טי, שהעלתה כי הוא סובל מקרע בכבד
ילד רוכב על אופניים (אילוסטרציה) ילד רוכב על אופניים (אילוסטרציה)

ילד בן 6.5 מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ עם קרע בכבד לאחר שנפל עם אופניו. הילד הובא בליל שבת (10.4) למוקד טרם-רפואה דחופה בסניף הטיילת בירושלים, שלוש שעות לאחר שנפל, בעקבות חבלה באצבע. "אלמלא החבלה באצבע לא היינו מגלים שהוא סובל מפגיעה פנימית חמורה המסכנת את חייו", אמר ד"ר דב גולדשטיין.

חיים טוטיאן, חובש במוקד טרם-רפואה דחופה, סיפר כי קיבל את הילד לבדיקה ראשונית ולמרות שהוא נראה טוב והתלונה העיקרית היתה חבלה באצבע, התעורר חשד והילד נשלח לרופא המוקד. "הילד נראה חיוני ולא נראה כאוב, אלא רק בנגיעה בבטן במהלך בדיקה", סיפר ד"ר דב גולדשטיין. "הניסיון הרב שיש לנו ברפואה דחופה מלמד שילד שחוטף מכה מכידון האופניים עלול לסבול מפגיעה פנימית שיכולה להיות מסכנת חיים. מסיבה זאת התעקשתי שהילד ייצא מיד להערכה נוספת, כולל הדמיה". ואכן, בבדיקת סי.טי שנערכה בהדסה הר הצופים התברר כי הילד סובל מקרע בכבד. כעת הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בטיפול משולב עם המחלקה הכירורגית.

ד"ר גולדשטיין שב ומזהיר את ההורים מפני נסיעה באופניים ללא קסדה. "הנפילה היתה מאוד קשה, ורק במזל הוא לא נפל על הראש, אז המצב היה חמור הרבה יותר. אנחנו קוראים להורים להקפיד על שימוש בקסדה ולהביא את הילדים לאבחון והערכת מצב במוקדי החירום, שכן גם נפילה תמימה יכולה להיות מסכנת חיים, במיוחד כאשר מדובר בפציעות כידון. במקרה זה, אם הילד לא היה נחבל באצבע, ומאחר והוא לא נראה כאוב, ספק אם ההורים היו מביאים אותו לבדיקה"

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות