איכות חיים

כבר לא לכל החיים: מה שצריך לדעת על הסרת קעקועים בלייזר

כתובות קעקע ניתנות להסרה בטיפולי לייזר מיוחדים. האם זה כואב, מה תופעות הלוואי וכמה זמן זה לוקח (ספוילר: הרבה)? מדריך קצר למחיקת טעויות מן העבר
כבר לא לכל החיים. קעקועים (צילום: Pixabay.com) כבר לא לכל החיים. קעקועים (צילום: Pixabay.com)

אומרים שהזמני הוא הדבר הכי קבוע שיש. המימרה השחוקה הזו עובדת גם הפוך – קעקועים, שבעבר נחשבו בלתי מחיקים וכבני לוויה לכל החיים, הפכו עם הזמן וההתפתחויות הטכנולוגיות לניתנים להסרה ומחיקה. זה לא אומר שכדאי לקעקע כל שם של בן / בת זוג איתם התנשקתם ולהסיר אחרי חודש בגלל פרידה כואבת, אבל מטעויות העבר אפשר להיפטר. אז הנה מה שצריך לדעת כשמתחרטים על קעקוע מיותר.

ממש לא זבנג וגמרנו

הסרת קעקוע אינה מסתכמת בטיפול אחד ועשויה להימשך בין שנה לשלוש שנים, ולפעמים אף יותר. בפרק הזמן הזה יידרש המטופל להגיע לטיפולים נוספים (בין 5 ל-10 טיפולים) כדי לבדוק שהצבעים מתפרקים בעור. ככלל, ככל שהקעקוע חדש, כך קשה יותר להסירו. קעקועים ישנים מתפרקים בקלות יחסית.

זה כואב?

טיפול להסרת קעקוע לא אמור לכאוב יותר מצריבה קלה. ניתן להשתמש במשחה מאלחשת ולמרוח אותה לפני הטיפול. יש לשים לב להוראות השימוש של המשחה ולמרוח אותה כך שהשפעתה תחול על זמן הטיפול.

האם מיקום הקעקוע משפיע על הסרתו?

בוודאי. הדם מפנה את הפיגמנט מן העור, ולכן קעקוע באיברים ואזורי גוף עשירים בכלי דם ניתן להסרה בקלות יחסית. הפנים והצוואר, למשל, עשירים בכלי דם. לעומת זאת, קעקועים על הגפיים (ידיים ורגליים) נחשבים קשים להסרה.

האם ניתן להסיר את כל הצבעים?

ככלל כן. הסרת הצבעים נחלקת לפי אורך גל קרני הלייזר. צבעים "קרים" כמו שחור, סגול וחום ניתנים להסרה בקלות. צבעים חמים כמו אדום, כתום וצהוב עקשנים יותר והעבודה עליהם קשה יותר. חשוב לברר שבקליניקה יש מכשיר לכל אורכי הגלים (מארך עד קצר).

איך נדע אם המכשיר איכותי?

חשוב לחפש תו תקן בינלאומי שיעיד כי המכשיר ברמה טובה. ככלל, אם הטיפול כרוך בדימום רב, מדובר במכשיר לא מקצועי שאינו חודר לשכבות העמוקות של העור ונשאר בשכבה העליונה, וזה מקור הדימום. מכשיר מקצועי אינו גורם לדימום אך עשוי לגרום לשטף דם פנימי בכלי הדם הנמצאים בחלק העמוק של העור; זאת כחלק מפירוק הדיו היבש של הקעקוע.

תופעות לוואי אפשריות

תתכוננו לכאב, אודם במקום של הקעקוע, תחושת גירוד, כאמור שטיפי דם קלים, נפיחות מסוימת במקום הקעקוע, כתמי פיגמנטציה של העור. כל התופעות הללו זמניות והן חלק מתהליך ההחלמה של הגוף. למעשה, תופעות לוואי אלו מעידות על תגובה הולמת של הגוף לפינוי הדיו שרידי הקעקוע ולפעולה תקינה שלו.

מה יפגע בתהליך ההחלמה?

כל מה שבדרך כלל פוגע בגוף: עישון, שתיית אלכוהול מוגזמת והיעדר פעילות גופנית מאיטים את חילוף החומרים וכתוצאה מכך את התאוששות הגוף מהתערבות יוצאת דופן בפעולתו, כמו הסרת הקעקוע.

האם נשארים סימנים לאחר הסרת הקעקוע?

לאחר היעלמות תופעות הלוואי לא אמורה להישאר צלקת. תאי העור מתחדשים במהירות ולא אמורים להשאיר מזכרת לקעקוע שהוסר. עם זאת, במקרים פרטיים בקרב אנשים שמועדים לפתח צלקות במקרים של פציעות, עלולה להישאר צלקת במקום הקעקוע.

מתי מומלץ להסיר קעקוע?

לאחר טיפול חשוב לשמור את אזור הקעקוע חבוש ומכוסה. לכן, החורף היא עונה עדיפה להסרת קעקוע. בקיץ יש להקפיד ולהגן על אור הטיפול על מנת שלא ייחשף לשמש. רחצה בים ובבריכה אסורה בימים שלאחר הטיפול.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות