כלכלה, מדיה, עולם

גל ההתייקרויות: גם נטפליקס מעלה מחירים באמריקה. בקרוב אצלנו?

נטפליקס, אילוסטרציה נטפליקס, אילוסטרציה

ההתייקרות במשק בארץ ובעולם המערבי נמצאת בשיאה. המחירים של מוצרי בסיס, תשתיות ושירותים שונים כולם בעליה, ולמגמה הזו אפשר להוסיף את ענקית הסטרימינג נטפליקס שמעלה מחירים בצפון אמריקה – קנדה וארה"ב. למעשה, המחיר החודשי למנויי נטפליקס בארה"ב מזנק ב-1-2 דולרים בחודש.

נטפליקס טוענת כי עליהת המחירים שלה תסייע לחברה לשלם עבור תכנים חדשים ולהציג רמה גבוהה יותר שתאפשר לה להתחרות בשוק צפוף שהתחרות בו רק הולכת וגוברת. מנוי סנטדרטי שמאפשר חיבור שני מכשירים עולה מ-13.99 דולר בחודש ל-15.49 דולר בחודש עליה של דולר וחצי.

מומחי טכנולוגיה מסבירים כי עליות מחירים כאלה שמתחילות בארה"ב לרוב נמשכות בהדרגה לשאר העולם ולשווקים הבינלאומיים. ואכן השוק הראשון מחוץ לארה"ב בו נרשמת עליה במחיר המנויים לנטפליקס היא השכנה מצפון, קנדה, בה מחירי המנוי החודשי עולים מ-14.99 דולר קנדי בחודש ל-16.49 דולר קנדי בחודש. בארה"ב ובקנדה יחדיו ישנם כ-74 מיליון מנויים לנטפליקס כך שבסך הכל נטפליקס צופה הגדלת הכנסות משמעותית מהתייקרות מנוייה.

למעשה, מדובר בעליית מחירי נטפליקס בארה"ב ובקנדה לראשונה מזה 15 חודשים – מאז אוקטובר 2020. בחודש הקרוב מנויים חדשים ישלמו את התעריף החדש ומהחודש הבא התעריף יעודכן למנויים קיימים. נטפליקס השקיעה 17 מיליארד דולר על הפקת תכנים ב-2021 והחברה טוענת כי הדרך היחידה לפצות על כך היא העלאת מחירי המנויים בשנת 2022.

סביבת שירותי הסטרימינג תחרותית מאוד ועולה כאן שאלה מרכזית: מצד אחד נדרשת השקעה רבה יותר בתכניות כדי להתחרות בשוק הרווי, אליו נוספו רשתות כדיסני+ ופרמאונט+ בנוסף לאמזון פריים ולאחרות הקיימות, ומצד שני – בשל התחרות הרבה, העלאת מחירים עלולה לסכן את המודל העסקי ויתכן כי מנויים אינדבידואלים ראים יטענו כי אין הצדקה לשלם יותר דמי מנוי כשאפשר במקום זה לחסוך ולהירשם כמנוי לרשת סטרימינג אחרת.

יש לציין שישנם רבים מאוד שמחזיקים מנויים במספר שירותי סטרימינג במקביל, וחלקם מקפצים בין השירותים השונים בהתאם לתכנים ולתכניות החדשות שצצות ועולות. בכל מקרה בנטפליקס סבורים שהדרך לכסות את ההוצאות על הפקת סדרות יקרות כמו 'דה וויצ'ר' המצליחה או 'בריג'רטון' היא גם באמצעות העלאת דמי המנוי. עכשיו נותר לראות את ההשלכות של עליית מחירי המנויים הצפויה בארה"ב ובקנדה ובקרוב ככל הנראה גם בישראל ובשאר העולם.

"אנחנו מבינים שלאנשים יש יותר בחירות בתחום הבידור מאי פעם ואנחנו מחויבים לספק למנויים שלנו חו שתהיה אפילו טובה יותר", אמר דובר נטפליקס, "אנחנו מעדכנים את המחירים שלנו כדי שנוכל להציע מגוון נרחב של תכנים בידוריים ואיכותיים". בנטפליקס הזכירו כי הם מעניקים מגוון תכניות מנויים, כאשר התכנית הבסיסית של סטרימר HD אחד עולה 9.99 דולר ותכניות פרימיום שכוללת מספר סטרימרים תעלה 19.99% וכאמור המחיר הסטנדרטי לשני סטרימרים יעמוד על 15.49 דולר.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות