עולם

אחיו של המחבל: "איך לעזאזל אפשרו לו להיכנס לארה"ב?"

רכב של כוחות הביטחון האמריקניים מחוץ לבית הכנסת בטקסס

יממה לאחר אירוע הטרור והחטיפה בבית הכנסת הרפורמי "בית ישראל" בטקסס, שהסתיים כאשר כל ארבעת בני הערובה נמלטו בחיים, והמחבל החוטף נהרג, הולכות ועולות שאלות מצד צדדים שונים, וגם למשפחתו של המחבל יש טענות רבות ובעיקר היא דורשת להבין כיצד איפשרו לו להיכנס לארה"ב, לאור עברו הפלילי והבעיות הנפשיות שמהן סבל, לטענת קרובי משפחתו.

המחבל הוא בריטי מוסלמי בן 44 בשם מאליק פייסל אקרם, שנורה למוות על ידי משטרת טקסס אחרי 10 שעות של דרמת החטיפה בשבת האחרונה בבית הכנסת בעיירה קוליוויל, כ-45 ק"מ מדאלאס.

ככל הנראה אקרם המריא לארה"ב כשבועיים לפני האירוע, הוא התגורר במקלטים של חסרי בית וקנה אקדח ברחוב, כך אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שגינה את האירוע וכינה אותו "אירוע טרור". כמו במקרים רבים של הקצנה וטרור איסלאמי, משפחתו של אקרם טוענת כי הוא "Xבל מבעיות נפשיות", אולם באנגליה היחידה ללוחמה בטרור במשטרה כבר עצרה וחקרה שני נערים מתבגרים מתחת לגיל 18 בעיר מנצ'סטר בחשד שהיו בסוד העניינים וידעו על תכניותיו של אקרם. לעומת המשטרה הבריטית, ב-FBI האמריקאי טוענים כי אין שום אינדיקציה בשלב זה כי מישהו אחר היה מעורב באירוע החטיפה זולת אקרם.

גולבאר, אחיו של המחבל הבריטי, פירסם אמש הודעה בשם המשפחה, בה לא רק הביע את הקושי להתמודד עם האירוע ומותו אלא גם חשף כי במהלך החטיפה קרובי משפחתו של מאליק היו בקשר איתו לבקשת המשטרה וניסו לשכנע אותו להסגיר עצמו ולהיכנע. מצד שני גולבאר דרש בראיון לרשת 'סקיי ניוז' לדעת כיצד האירוע התרחש והתפתח. "מאליק מוכר למשטרה, יש לו עבר פלילי, איך לעזאזל אפשרו לו להשיג ויזה, להיכנס לארה"ב ובנוסף להשיג אקדח?"

גולבאר הוסיף: "כמשפחה אנחנו הרוסים. אנחנו לא יכולים לומר הרבה בשלב זה כאשר מתנהלת חקירת FBI, אבל אנחנו מעוניינים לומר שאנחנו לא סולחים למעשיו כמשפחה ומעוניינים להנצל בלב שלם כלפי הקורבנות שהיו מעורבים באירוע. למרות שאחיו סבל מבעיות נפשיות היינו בטוחים שהוא לא יפגע בבני הערובה, ועדיין לא היה משהו שיכלנו לומר שהיה משכנע אותו להסגיר עצמו ולהיכנע."

בתוך כך הקהילה המוסלמית בבלקבורן, העיר האנגלית ממנה הגיע המחבל, פרסמה מודעת אבל לזכרו של המחבל תנחומים למשפחה, הודעה שזכתה לביקורות ורבים לא אהבו את הכבוד שנעשה לחוטף,

הודעת הקהילה המוסלמית בבלקבורן
הודעת האבל והניחומים של הקהילה המוסלמית בבלקבורן שזכתה לביקורות

בכל מקרה משפחתו של מאליק נערכת לקבלת גופתו חזרת לבריטניה לסידורי קבורה. אחיו גולבאר סיכם: "נרצה להוסיף שכל התקפה על בנאדם, יהודי נוצרי מוסלמי וכל אחד אחר, היא שגויה וצריכה תמיד לזכות לגינוי גורף. זה בלתי נסלח עבור מוסלמי לתקוף יהודי או ליהודי לתקוף מוסלמי"

.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות