עולם

ביבי לא לבד: הנסיך הארי דורש שיחזירו לו את האבטחה

הנסיך הארי. לא רוצה להסתכל כל הזמן מאחורי הגב

לפעמים אפשר רק להתפעל מהדמיון בין החדשות בישראל ובעולם. אחרי שבחודש שעבר דנו כאן רבות בסאגת הסרת האבטחה מראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, סיפור ברוח דומה השתלט על החדשות הראשיות בבריטניה: הנסיך הארי מאיים בצעדים משפטיים נגד ממשלת בריטניה בעקבות החלטתה להסיר את שירותי האבטחה, כך דווח הבוקר בעיתון 'מייל און סאנדיי.

שנתיים אחרי שהארי התפטר מהמחויבות המלכותיות שלו, עורכי דין שפועלים בשמו רשמו מכתב התראה לפני הגשת כתב אישום לידי משרד הפנים של ממשלת בריטניה. במכתב דורשים עורכי הדין בחינה משפטית מחודשת שתבדוק כיצד יתכן שלהארי ומייגן לא יסופקו שירותי אבטחה לכל אורך זמן ביקורם בבריטניה. במידה וההליך המשפטי ייימשך, צפוי קרב משפטי מתוקשר בבית המשפט העליון של בריטניה בין השרים לבין הנסיך הסורר.

על פי הדיווחים, המלכה אליזבת' מודעת למעשה של הנכד שלה. לפי פרשני המלוכה הבריטיים מדובר בפעם הראשונה בה חבר משפחת המלוכה מוביל תיק משפטי נגד ממשלת בריטניה שכזכור פועלת חוקתית תחת מלכת בריטניה. מקורביו של הארי מצוטטים כשמסבירים כי ההחלטה להסיר את האבטחה ממנו היא שגויה ולא צודקת ובעצם נועדה למנוע ממנו וממייגן להגיע לבריטניה ולגרום אי נעימות למשפחת המלוכה. כזכור, הארי ומייגן התראיינו בתקשורת האמריקאית, העלו טענות קשות שגרמו למבוכה למלכה ולבית המלוכה.

בכל מקרה, כבר בחודש יולי האחרון ביקר הארי בבריטניה ועשה זאת לראשונה ללא אבטחה של המשטרה ונסמך על כוח אבטחה פרטי שאותו שכר. בעקבות כך, כבר לפני חודשיים שלחו עורכי דינו של הארי מכתב התראה מוקדם למשרד הפנים הבריטי בעניין הסרת אבטחתו. רק אמש (שבת בלילה) הסיפור התפרסם בעיתונות הבריטית. עורכי דינו של הנסיך הארי שיגרו הודעה יוצאת דופן שהגנה על ההחלטה לתבוע את ממשלת בריטניה והם ניסו לשכנע כי הנסיך לא מוכן להסתמך על כספי משלם המיסים כדי לממן את אבטחת משפחת המלוכה.

כעת נותר לראות אם בכוונת הצדדים להגיע להבנות או לעימות גדול, ומה עמדתה של הבוחשת מאחורי הקלעים מייגן מרקל. הארי הדוכס מסאסקס ומייגן הדוכסית עדיין לא הגיבו בשמם לתקשורת בסוגיה שעושה כותרות בתקשורת הבריטית.

בסך הכל אלה ימים מאוד רועשים ולא נעימים לבית המלוכה הבריטי, כאשר רק שלשום המלכה אליזבת' שללה זכויות וכבוד מהנסיך אנדרו, לרבות שלילת תאריו הצבאיים ומשרות הצדקה בהן החזיק, בעקבות הסתבכויותיו המיניות בפרשת ג'פרי אפסטין.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות