עולם

שריפת דגלי ישראל וארה"ב בבגדאד בעצרת לזכר קאסם סולימאני

הפגנות בעיראק ביום השני השני למות סולימאני

לפני שנתיים היה יום חג גדול עבור ישראל, סעודיה וכל אויביה של איראן. ב-3 בינואר 2020 חוסל במתקפת מל"ט הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני, מפקד כוח אלקודס של משמרות המהפכה האיראניים. זה קרה לידי שדה התעופה של בגדד. היו אז רבים שגינו את המתקפה שהוביל הנשיא דונלד טראמפ וסברו כי היא תוביל לעימות צבאי בין איראן לישראל ולארה"ב. זה לא קרה. איראן איבדה את האדם הכי מפחיד ורשע שלה, כאשר ראשי המדינה נשבעו להמשיך את דרכו. לצד סולימאני במתפקה נהרג גם אבו מהדי אלמוהאנדיס, סגן מפקד המיליציה הפרו איראנית בעיראק.

אתמול בבגדאד התכנסו כמה אלפי אנשים, קראו קריאות נגד המערב, שרפו דגלי ישראל וארה"ב, וקראו קריאות בשבחו של סולימאני. הקהל קרא לסילוק כל הכוחות האמריקאים שנותרו בעיראק ומונים כ-2,500 חיילים. "לא ניתן לכם להישאר אחרי היום בארץ השהידים", נכתב על שלטים בהפגנה, בה כאמור מספר דגלי ישראל וארה"ב היו על הרצפה כדי שהמפגינים ידרכו ילכלכו ויטנפו עליהם לפני העלאתם באש. המפגינים הם שיעים עיראקיים תומכי איראן שהובאו/הגיעו ממחוזות שונים לעצרת שהתקיימה בג'דריה, בה ממוקם המטה הכללי של כוחות המיליצה הפרו-איראנית.

אחרי חיסול סולימאני לפני שנתיים, המתיחות בין ארה"ב לאיראן גברה, הפרלמנט העיראקי גינה את המתקפה וקרא לסלק את כל הכוחות הזרים מעיראק. הקואליציה בהובלת ארה"ב סיימה את משימתה לתמוך בכוחות עיראק במלחמתם בדאעש בסוף דצמבר, כאשר מאחור נותר כאמור כוח של כ-2,500 חיילים שמיועדים להישאר שם בעתיד הקרוב, לשמור על אזורי הנפט וגם לייעץ לכוחות העיראקיים ולשמור על הכורדים.

לכוחות המיליציה הפרו-איראנית וגם לפוליטיקאים השיעים בוער ללחוץ להעיף את כל האמריקאים משטח עיראק כדי להשתלט עליה מבפנים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות