מדיה, עולם

המלכה אליזבת' שוברת שיאי רייטינג ומתעלמת מהילדים הסוררים

המלכה אליזבת' בנאום חג המולד

רבים אוהבים לצחוק על מוסד המלוכה הבריטי, לרדת עליו ולהתייחס אליו באופן ציני ומזלזל, אבל מלכת בריטניה אליזבת' השניה, בגיל 95, היא עדיין הדמות שמאחדת את העם הבריטי יותר מכל ומסתבר שהיא גם מגנט רייטינג מטורף.

בזמן שמפיקי טלוויזיה מנסים למשוך רייטינג באמצעות תכני ריאליטי זולים ונחותים וגיבורים מפלסטיק שמוכרים את גופם הסקסי, ראו זה פלא: בחג המולד מלכת בריטניה נשאה נאום שהפך למשדר הנצפה ביותר בתולדות חג המולד וגבר על תכניות ריאליטי ובידור. נאום המלכה ששודר ב-BBC וב-ITV זכה ל-9.1 מיליון צפיות – 7.4 מיליון ב-BBC ועוד 1.7 ב-ITV צפו בדברים שנשאה המלכה, שכזכור לא מזמן סבלה מבעיות רפואיות ומנסה לשדר כעת עסקים כרגיל אחרי החלמתה.

במסגרת הנאום שנישא מארמון ווינזדור, אמרה המלכה דברי הספד ופדירה מאהובה, בעלה הנסיך פיליפ שמת באפריל השנה. הנאום שארך כעשר דקות לא רק שבר שיאי צפיה לחג המולד – הוא גם נחשב לאחד הנאומים הכי מרגשים שניתנו על ידי המלוכה הבריטית, לפחות בעידן המודרני. בדבריה התייחסה אליזבת' לאירועי השנה האחרונה, השלכות מגפת הקורונה וכאמור גם לאובדן בעלה.

"חיוך מוכר אחד היה חסר השנה בתקופת החגים", אמרה אליזבת' כשישבה ליד תמונה שלה עם פילים מ-2007 לציון 60 שנות נישואיהם, במסגרת הנאום הנוקב שריגש את האומה. היא ענדה סיכת ספיר שקיבלה במתנה מפיליפ בירח הדבש של הזוג ב-1947 ושוב לכבוש יום הנישואים שלהם. האיש שעומדת בראש המדינה פנתה למשפחות שאיבדה אהובים בשנה האחרונה והתייחסה לקשיים בתקופת הקורונה. בנוסף היא דיברה בחום על ילדיה ומשפחותיהם – הנסיך צ'רלס ואשתו קמילה, וויליאם וקייט, ושיבחה אותם על האקטיביזם שלהם במסגרת המאבק בשינוי האקלים. היא גם הזכירה ברפרוף את דיאנה ואת הנכדים.

ומי זכה להתעלמות קרה ולא נעימה בנאום? לא במפתיע, היו אלה הנסיך אנדרו שהסתבך בחשדות לזנות ופדופיליה בקשריו עם ג'פרי אפסטין, וגם הארי ומייגן שפתחו בשנה האחרונה פה על משפחת המלוכה ופגעו בתדמיתה. הארי ומייגן וגם אנדרו הודיעו ב-2021 כי הם מוותרים על תפקידי המלוכה, גרמו למשבר וזעזוע למוסד המונרכיה הבריטית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות