עולם

אירוניה: פוליטיקאית שהובילה רפורמה של קיצוץ שוטרים נשדדה

חברת הקונגרס מרי סקנלון. לא נפגעה במהלך השוד

אם אתם מרגישים במצב סכנה וזקוקים לסיוע, למי תתקשרו? למשטרה. רק יש בעיה אחת – הקמפיין הפוליטי של השמאל הרדיקלי בארה"ב, שמונע מתמיכת ארגונים כמו בלאק לייבס מאטר, קורא "בשם הצדק" לקצץ בתקציבי המשטרה, מה שתורם למגמה החדה של עליה בפשיעה ברחבי ערים בארה"ב.

תשאלו את חברת הקונגרס הדמוקרטית מרי גיי סקאנלון שמייצגת את המחוז החמישי של פנסילבניה שחוותה בעיר שלה שוד אלים עם אקדח במסגרתו נגנבה מכוניתה. זה ארע סמוך למכוניתה שחנתה ליד FDR פארק בפילדלפיה אתמול (יום ד') בשעה 14:15. ערוץ WPVI-TV מפילדלפיה דיווח כי התוקף גנב גם את הסמארטפון והארנק של הפוליטיקאית. 

לטענת המשטרה, שני גברים שחורים בגיל 20-30 ניגשו לסקאנלון שעה שהיא צעדה לעבר רכבה, שעה שהם איימו עליה שתמסור להם את המפתחות. היא נבהלה ומסרה את המפתחות למכונית MDX Acura 2017 הכחולה, אחד החשודים נמלט ברכבה והאחר נסע אחריו ברכב SUV כהה, כך דווח ב'פוקס ניוז'.

סקאנלון שחוותה את השוד מיד לאחר שסיימה פגישה באזור מסרה הודעה: "חברת הקונגרס לא נפגעה פיזית. היא מודה למשטרת פילדלפיה על תגובתה המהירה ומעריכה את מאמצי המשטרה המקומית והמאבטחים מוושינגטון די.סי ששיתפו פעולה עם משטרת פילדלפיה כדי לדאוג לבטיחות".

 רמת הפשיעה בהרבה ערים שנמצאות בשליטה של המפלגה דמוקרטית שוברת שיאים ופילדלפיה היא אחת הדוגמאות הבולטות לכך. עד כה ב-2021, משטרת פילדלפיה דיווחה על 521 מקרי רצח, עליה של 13% ביחס ל-2020 ושיא נרצחים בשנה בעיר מאז שנת 2007. אירועי ירי נמצאים במגמת עליה של 4.4% השנה ומספר קורבנות הירי עלה ב-3% ביחס לעונה שעברה, בה נרשמה עליה חדה בשל מגבלות הקורונה והשלכותיהן.

חטיפת מכוניות זינקה עד כה ב-80% ביחס לכל שנת 2020, ואכן סקאנלון אינה הפוליטיקאית הדמוקרטית הראשונה שזה קורה. למעשה יממה בלבד לפניה, ביום שלילי בלילה, קימברלי לייטפורד, העומדת בראש הרוב הדמוקרטי בסנאט של מדינת אילינוי, היתה יחד עם בעלה כשהם עברו שוד אלים דומה ומכוניתם נחטפה בעיירה ברודוויו באזור שיקגו, שגם בה הפשע בזינוק חד.

"קודם כל אני אסירת תודה שבעלי ואני בחיים ולא נפגענו פיזית", אמרה לייטפורד לאחר האירוע כשעוד ניכר כי היא בטראומה ומנסה לעכל מה עבר עליה. גם היא הודתה למשטרה, וגם היא כמו סקאנלון היתה קולנית בקריאה לרפורמות במשטרה וקיצוץ בתקציביה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד במאי 2020 במינאפוליס, שהצית מהומות נרחבות ברחבי ארה"ב ובעולם והזניק את בלאק לייבס מאטר לקונצנזוס.

סקאנלון אחד מ-125 פוליטיקאים דמוקרטים שחתומים על הצעת חוק שנועדה לעשות רפורמות במשטרה ובמסגרתה להחליף שוטרים כנותני מענה ראשוני במומחים לבריאות נפש. ועל כך אמרו מתנגדים רפובליקנים: דמיינו שאתם עוברים שוד בבית ומתקשרים למשטרה ועונה לכם עובדת סוציאלית או יועצת נפשית".

  

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות