עולם

הקוסנפירטור, פרק 7: כמה ביטקוין יש לראש ממשלת הודו?

ברוכים הבאים לפרק השביעי של "הקונספירטור", הפינה שבה עמית לוינטל שלנו חוקר ובודק סוגיות שמרעידות את הרשת ולא בהכרח מקבלות מקום גם בכלי התקשורת המסורתיים, ואם כן אז לא תמיד  מהזווית הנכונה..

והפעם, שאלה מאוד מעניינת שצפה בשבועות האחרונים – האם ראש ממשלת הודו מקדם את ביטקוין?

אין הרבה עולמות שנגועים בתאוריות קונספירציה יותר מעולם המטבעות הדיגיטליים, הקריפטו, וספינת הדגל של מטבעות אלה – הביטקוין.

בשבוע האחרון צויץ מחשבון הטוויטר הרשמי של ראש ממשלת הודו נרנדרה ציוץ מעניין ומוזר. "הודו מכירה מעכשיו בביטקוין באופן חוקי", נקבע שם, "בנוסף, ממשלת הודו רכשה 500 ביטקוינים ובכוונתה לחלק אותם בין תושבי המדינה".

בכל מקרה הנורות האדומות מיד קפצו: ראשית, מודי לא נוהג להתבטא ככה, שנית מאיפה צצה ההחלטה הפתאומית הזו ושלישית – בציוץ נעשה שימוש באימוג'יז ומודי לא נוהג להשתמש בהם בציוציו בכלל. מהממשה ההודית יצאה מיד הודעה כי החשבון נפרץ וכי אין זו דעתו של מודי, אך הסערה כבר פרצה.

הקונספירטורים, שבמקרה הזה הם תומכי ביטקוין, חגגו על הציוץ של "מודי" וציינו כי מטעם טוויטר לא אישרו שהחשבון של ראש ממשלת הודו אכן נפרץ, ולכן ברור שמודי מעוניין לקדם את ביטקוין במדינה שלו שכוללת קרוב למיליארד וחצי תושבים.

האם מדובר בפריצה אמיתית או בניסיון של הודו להשיג יתרון כלכלי? צפו בסרטון המלא ותבינו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות