עולם

הבת של האסטרונאוט האמריקאי הראשון טסה בעקבות אביה

לורה שפארד מובילה את האסטרונאטים בטיסה של ג'ף בזוס

היסטוריה מרגשת וסמלית בחלל. ביתו של אלן שפארד, האסטרונאאוט האמריקאי הראשון, שוגרה לחלל 60 שנה אחרי יציאתו ההיסטורית של אביה לחלל. לורה שפארד צ'רצ'לי בת ה-74 חברה בקבוצה של 6 אנשים שייצאו לחלל על גבי החללית המסחרית 'בלו אוריג'ין' של המיליארדר ג'ף בזוס.

במסגרת האימונים צוות הנוסעים כבר היה יכול לחוות אפס כוח כבידה בטיסה שיצאה אתמול (שבת) ונשקה לגבול החלל. זו היתה הטיסה השלישית של בלו אוריג'ין בשנת 2021, ובזמן שכל העולם שקוע בעידן הקורונה ומחשבה איך יוצאים ממנו, חברת טיסות החלל של בזוס מחפשת להשיג דריסת סגל בשוק תיירות החלל שאנחנו בראשיתו.

הטיסה התרחשה אתמול אחרי יומיים של דחיות בשל רוחות עזות, כשהיא האמריקה מעיירה ואן הורן, טקסס. הטיסה עברה במסלול דומה לטיסות הקודמות של החברה, כולל זו בה ג'ף בזוס טס בעצמו לחלל, לפני ששבה למסלול הנחיתה במדבריות טקסס, וכשנחתה הנוסעים התקבלו בברכה מידי בזוס בכבודו ובעצמו.

אלן שפארד בעצמו לא יכול לחזות בביתו משחזרת את המסלול שלו אחרי שישה עשורים. הוא מת כבר ב-1998 אחרי שבימי חייו עלה על חללית מרקיוקי מאתר השיגור לחלל קייפ קנברל, פלורידה, ב-5 במאי 1961 והפך לאמריקאי הראשון בחלל.

הנסיך וויליאם לא אוהב את התחביב החדש של עשירי העולם

לצד הבת של שפארד ישנם חמישה נוספים נוספים לחלל, ביניהם כוכב ליגת הפוטבול האמריקאית לשעבר, וכיום מגיש תכנית הבוקר 'גוד מורנינג אמריקה' מייקל סטראהאן. יחד איתם היו עוד ארבעה לקוחות נוספים ששילמו על חווית הטיסה לחלל.

זו הפעם הראשונה שהחללית של 'בלו אוריגין' התמלאה בכל ששת המושבים שלה על גבי הטיל שנושא את החללית וקרוי שפארד על שמו של אלן שפארד. הטיסה שארכה בסך הכל 10 דקות והגיעה לגובה של 100 קילומטר מעל כדור הארץ. בכך היא היתה קצרה ב-5 דקות ובכ-200 ק"מ מאותה טיסה היסטורית של אלן שפארד.

הבת לורה הביאה עימה לטיסה חתיכת קטנה מהקפסולה בה שהה אביה ועוד פרטי זיכרון מהמסע שלו עשור לאחר מכן, ב-1971, על גבי החללית אפולו 14 לשטח פני הירח. "חשבתי על אבא שלי יורד מהשמיים וחשבתי לעצמי: 'אלוהים, הוא אפילו לא הספיק ליהנות מכל מה שאני זוכה ליהנות ממנו", אמרה שפארד-צ'רצ'לי והוסיפה, "הוא היה שקוע בעבודה והיה צריך לעשות הכל לבדו. אני רק יצאתי לסיבוב".

הפעילות של בלו אוריג'ין נמשכת למרות שבחודש שעבר הנסיך הבריטי וויליאד מתח ביקורת על פעילות התיירות לחלל של חברות מסוגה והזהיר כי פעילויות שכאלה גורמות לעלייה ב"חרדות אקלים" של הדורות

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות