עולם

סין סגרה את שאנגחאי בגלל שלושה מקרי קורונה

בזמן שבכל העולם מנסים לעמוד באתגר של חיים לצד קורונה, בסין – ארץ המוצא של הנגיף והמגפה – ממשיכים לדגול במדיניות אפס הדבקות. שאנגחאי, העיר המאוכלסת בסין עם 25 מיליון תושבים שנחשבת לבירה הכלכלית של המדינה, הטילו סגרים נוקשים בשכונות צפופות, סגרו בתי ספר, ביטלו מאות טיסות והשעו תכניות תיירות.

כל זאת קרה ביום שישי האחרון בעקבות 3 מקרי קורונה בלבד שאותרו בעיר מאנשים שהגיעו בשבוע שעבר מהעיר הסמוכה סוז'ו לכנס ארכיטקטורה עתיק. השלושה, שנדבקו למרות שהיו מחוסנים נגד קורונה, היו במגע קרוב עם 200 בני אדם, מה שגרם בנוסף לכל ההגבלות ל-20 בתי חולים להשעות קבלת מטופלי חוץ ואת שירותי החירום למשך שלושה ימים, בצעד של זהירות.

המרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן טוען כי בלי המדיניות הנוקשה של המשטר – מדינות אפס הדבקת קורונה – הם היו מתמודדים עם 600-700 אלף נדבקים ביום. לכן בכל פעם שמאתרים כמות קטנה של נדבקים בודקים שרשראות הדבקה ומטילים סגרים ומגבלות נוספות.

כ-500 טיסות, שמהוות כ-30% מסך הטיסות שהיו מיועדת ל-2 שדות התעופה הגדולה של שאנגחאי, בוטלו אחרי גילוי 3 המקרים ביום חמישי האחרון, כך סווח בסוגנות ג'ימיאן. בנוסף הרשויות בשאנגחאי הורו לסוכנויות נסיעות לבטל כל סיורים מתוכננים לעיר ולהחליף אותן ביעדים אחרים.

"סין צברה הרבה ניסיון במניעת אפידמיה והאסטרטגיה שלנו לא תשתנה", אמר ראש הצוות למניעת מגפה בשאנגחאי, ז'אנג וונהונג בהודעה לעיתונות, והוסיף: "בעתיד זה יהפוך להליך רגיל באזורים שונים למניעת הדבקות בחודשי הסתיו והחורף. תסריטים דומים יתרחשו בעתיד".

הפעם האחרונה שהתגלה מקרה קורונה בשאנגחאי היה לפני כחודשיים בליל כל הקדושים ובתגובה נסגר מתחם דיסנילנד בעיר, כאשר מעל 30 אלף מבקרים שהיו תקועים בפארק השעשועים עברו בדיקות קורונה לפני שהותר להם לעזוב.

סין הטילה הגבלות מחמירות בכל גבולותיה עבור מבקרים זירים, תיירים וסטודנטים. רק לאזרחים סינים מותר לחזור כשהם מחויבים ב-14 ימי בידוד קשוח עם אמצעי מעקב שעשוי להיות מוארך ל-28 ימי בידוד על ישי רשויות מקומיות.

גורמים בכירים בסין טוענים כי לווריאנט אומיקרון החדש לא תהיה בשעה זו השלכה משמעותית על סין והתכניות של המדינה להתמודדות עם קורונה יימשכו כרגיל. בזמך שבמרבית העולם, כולל אוסטרליה וניו זילנד שדגלו במשך שנה וחצי במדיניות אפס הדבקה, כבר התרגלו לחיות לצד הקורונה, סין ממשיכה בקו העיקש שלה, והיא לא רק פועלת להרחקת הנגיף מהציבור אלא לבידוד סין מהעולם.

המשטר הדיקטטורי בסין מאפשר לה לפעול כך, והעניין גם גורם לדאגה אצל מומחים בעולם – מה הסינים יודעים על נגיף הקורונה שחשוד שהונדס במעבדה בווהאן, ששאר העולם לא יודע? בכל מקרה, לתושבים שם אין קול אין השפעה ואין משמעות. הם רק כלי משחק בידי משטר עריץ.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות