עולם

תשפוך אור על מעשי אפשטיין? המשפט של מקסוול מתחיל

גיסליין מקסוול. יכולה לקבל עד 70 שנות מאסר

המשפט שבכל העולם מדברים עליו. ג'פרי אפשטיין אמנם התאבד, וגם אם לא, הוא בכל מקרה אינו בין החיים. מה שרק מגביר את העניין במשפט של העוזרת הקרובה שלו גיסליין מקסוול שייפתח היום בניו יורק. מקסוול מואשמת שיצרה רשת של נערים קורבנות שנסחרו למטרות מין עבור אפשטיין ומקורביו שניצלו אותן.

היום (יום שני) יהיו הצהרות הפתיחה של התביעה וההגנה אחרי שיוכרזו רשמית חברי חבר מושבעים. מקסוול הבריטית הואשמה ביולי 2020 בפיתוי וקשירת קשר לפתות קטינות לטוס במטרה להיות מעורבות בפעילויות מיניות בלתי חוקיות, העברת וקשירת קשר להעביר קטינות במטרה לערב אותן בפעילות מינית וגיוס נערות קטינות בשנים 1994-1997.

מקסוול נמצאת בכלא בברוקלין, בו לטענת קרוביה היא סובלת מתנאים לא אנושיים אך כל בקשותיה לשחרור בערבות נדחו. לכתב האישום נוספו עוד שני סעיפי אישום מאוחרים, לפיהם מקסוול יצרה קשר עם בת 14 מספר פעמים בפאלם ביץ', פלורידה, עודדה ופיתתה אותה לגייס נערות אחרות כדי להציג מסרים מיניים עבור אפסטיין, אף שמקסוול ידעה שהיא בת פחות מ-18.

מקסוול עצצמה מכחישה את כל האישומים נגדה וטענה לאחרונה בשימוע: "לא ביצעתי שום פשעים". אם תואשם בכל 6 סעיפי האישום צפויות להיגזר עליה עד 70 שנות מאסר. ככה זה כשאת מואשמת בסיוע למפעל הסחר במין שאפשטיין הריץ מבתיו במנהטן ובפאלן ביץ' בשנים 2002 עד 2005.

כתב האישום טוען כי אפשטיין העסיק עובדים וחברים כדי לפתות נערות למעונות שלו, ושילם לחלק מהקורבנות במטרה שיגייסו נערות אחרות.

הפדופיל באמת התאבד?

אפשטיין כזכור מת רשמית בהתאבדות בתלייה בתא המעצר שלו ב-2019, אף שיש רבים המאמינים כי האנשים החזקים שלהם סיפק שירותי מין של קטינות היו מעורבים במותו. הוא המשיך בפעילותו גם אחרי שהודה באשמה בשתי אשמות של עבריין מין ב-2008. מקסוול, שמכרה את ביתה בניו יורק ב-2016 ומאז ניסתה להוריד פרופיל, נעצרה בפריז ביולי 2019. כעת כל העולם מתעניין במשפט שלה, בגלל הקשרים שהיו לאפשטיין עם בכירים רבים בעולם, בהם ביל קלינטון, דונלד טראמפ, הנסיך אנדרו ועוד רבים מאוד.

במהלך המשפט אמורות להעיד כמה מנפגעות הסחר במין כשהיו קטינות. המשפט צפוי להימשך כשישה שבועות במהלך תקופת החגים, ומקסוול צפויה לחגוג יום הולדת 60 בבית כלא פדרלי בחג המולד. חבר המושבעים צפוי לדרוש לעיין בחוברת השחורה הקטנה של מקסוול – או לפחות בהעתק של החוברת – בה ניהלה את הרשומות בנוגע לקורבנות של אפשטיין.

יש שופטים בניו יורק?

בכל מקרה שאלות קשות הנוגעות לתובעת הראשית ולשופטת הפדרלית עולות עוד לפני שהתחיל המשפט: ראשית ההחלטה על איסור הכנסת מצלמות לאולם בית המשפט. שנית זהות התובעת הראשית בפרשה – מורין קומי, ביתו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, שנודע כפעיל פוליטי בשנים האחרונות, שתמך במפלגה הדמוקרטית והיה כוח עוין במיוחד לטראמפ.

בחוגים מסוימים בארה"ב עולות תהיות גם לגבי זהות השופט, אליסון ניית'ן, שמונה לנהל את המשפט. ניית'ן הוא מינוי של הנשיא אובמה. הוא אף עבד אצלו בבית הלבן ומזוהה עם המפלגה הדמוקרטית שבכיריה דאגו לקידומו. רובם הגדול של האנשים שהיו מעורבים עם אפשטיין, מקסוול והמעשים המחרידים שמיוחסים להם, הם אנשי האליטה של המפלגה הדמוקרטית, ולמעשה גם כשטראמפ היה בקשרים עם אפשטיין לפני שני עשורים הוא עוד היה תומך ותורם למפלגה הדמוקרטית.

בכל מקרה יהיה מעניין לראות כיצד מקסוול תגיב על כל הרישמוים בפנקס שלה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות