עולם

ביטלו אירוע עם שפחת מין של דאע"ש מפחד ל"איסלמופוביה"

הסופרת זוכת הנובל נדיה מוראד. בקנדה מחפדים שסיפוריה יפגעו ברגשות המסולמים

עד לפני מספר שנים דאע"ש נחשב לרוע האולטימטיבי – תנועת הטרור הרדיקלית שדרשה להקים חליפות איסלאמית במזרח התיכון וברחבי העולם המוסלמי ועל הדרך ערפה ראשים של מתנגדים, הצדיקה אונס של קטינות בנות מיעוטים וביצעה עוד שורה של זוועות נגד האנושות. אלא שבעולם המערבי או ששטכחים מהר או שמגלים סלחנות ורגשות אשמה נגד הרוע הזה. אחרת קצת קשה להסביר את מה שקורה בימים האחרונים בקנדה.

הנהלת בתי הספר במחוז טורונטו אסרה על תלמידים להגיע להגיע למפגש עם הסופרת נדיה מוראד, שבספרה "הילדה האחרונה: סיפור השבי שלי", תיארה באופן מצמרר כיצד ברחה מהמדינה האיסלאמית. מוראד מספרת על הגירוש מביתה, הפכיתה לעבד מין בגיל 14, ועל האונס ועינויים שעברה עד שהצליחה להימלט למחנה הפליטים דורהוק בצפון עיראק ומשם להגר לגרמניה בה היא מתגוררת כיום. מוראד, בת למיעוט היאזידי, אף הפכה לאישה הראשונה מעיראק שזוכה בפרס נובל לשלום בשנת 2018 בזכות פעילותה ודבריה האמיצים נגד התעללות ואלימות מינית.

את המפקחת על הנהלת בתי הספר בטורונטו, הלן פישר, זה לא הרשים. לה היו דאגות אחרות. היא הסבירה כי תלמידים מוסלמים ייפגעו מאירוע כזה ולטענתה "הספר מעודד איסלמופוביה".

בניגוד אליה, טניה לי, מייסדת פרויקט 'מועדון הספרים' שנועד להפגיש בין סופרים לתלמידים בגילאי 13-18 בקנדה, אמרה כי "הספר לא נוגע למוסלמים רגילים אלא לקיצוניים מסוכנים ועל הנהלת בתי הספר להבחין בהבדל. המדינה האיסלאמית היא ארגון טרור, חד וחלק".

ומה היתה התגובה? הודעת התנצלות בפני מוראד, מבלי שחברי ההנהלה הודיעו כי האירוע מבוטל ולא באמת חזרו בהם מדרכם.

ההחלטה עוררה זעם רב ותגובות קשות, כולל אדם אחד שכתב: "אני מניח שכל ניצולי השואה שדיברו בבתי ספר קידמו שנאת גרמנים". אישה אחרת התריעה כי "תרבות הביטול הגיעה עד מוראד וכעת מנסים לשלול ממנה פלאטפורמות לחשוף את סיפורה".

https://twitter.com/jonkay/status/1463657970768752645

הנהלת בתי הספר של טורונטו היא הגדולה בכל קנדה וכוללת כ-600 בתי ספר תחת חסותה. האירוע עם מוראד תוכנן להתקיים בפברואר הקרוב (2022). זו לא הפעם הראשונה שהגוף החינוכי הזה פועל לצנזורה וחרמות, כאשר רק בחודש שעבר, אוקטובר, נאסר אירוע מפגש עם הסופרת ועורכת הדין מארי הניין, שיצאה להגנתו של שרד רדיו ג'אן גומשי בשל העובדה שהוא עמד בעבר לדין בגיל אישומי תקיפות מיניות. לא עזרה העובדה שגומשי זוכה מכל העבירות שיוחסו לו כבר ב-2016.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות