כללי, עולם

כשלונות, משברים, קריסה: כשבלה חדיד הזילה דמעה באינסטגרם

בלה חדיד במהלך החשיפה האישית

נושא בריאות הנפש מעסיק יותר ויותר את התקשורת העולמית והישראלית, ובצדק. בימים האחרונים התפרסמה כתבה מרתקת על הקשר בין ההתמכרות שלנו לסמארטפון ולרשתות החברתיות לבין דיכאון, כאשר עוד ועוד אמנים, ספורטאים וסלבס נוספים משתפים את הציבור בתקופה האחרונה באתגרים הנפשיים עימם הם מתמודדים.

אתמול (יום שלישי) היה זה תורה של הדוגמנית בלה חדיד בת ה-25 לשתף את המשבר הנפשי שהיא עוברת. חדיד שיתפה ל-47 מיליון עוקביה באינסטגרם מסר ארוך ומרגש, שכלל תמונות שלה בוכה ושבורה, דבר ראוי להערכה מעצם העובדה ש'צרת רבים חצי נחמה' וכשזה בא מדמות ציבורית בעלת תהילה וכסף – זה החלט מסייע לתמיכה והזדהות של מעריצים ועוקבים רבים שמתמודדים עם משברים נפשיים, רבים מהם צעירים נטולי אמצעים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bella (@bellahadid)

חדיד החמיאה לזמרת-שחקנית ווילו סמית', ביתו של וויל סמית', על כך שהאחרונה שיתפה בחרדות שלה וחוסר הביטחון שהיא חשה ומתמודדת איתם, כמו רבים אחרים. "אני אוהב, אותך ואת המילים שלך", כתבה חדיד ותייגה את סמית', "זה גרם לי להרגיש קצת פחות בודדה וזו הסיבה שאני מעלה את הפוסט הזה".

הכל נבע מהדברים ששיתפה ווילו סמית' כאשר חשפה את המשבר שהיא עוברת: "ההרגשה הזו שנובעת מהמחשבה שאתה מספיק טוב או שאתה חסר ביטחון לגבי האמנות שלך – היא טבעית, אבל במקביל אני מרגישה שזה נלמד. כל בני האדם שונים, לכל אחד יש משהו מיוחד וייחודי להציע, ואנשים שוכחים שבבסיס כולם מרגישים אותו דבר – אבודים, מבולבלים, לא בטוחים מדוע הם כאן. החששות האלה, שכולם מרגישים ומנסים להסתיר בדרך מסוימת." סמית' סיכמה: "כולנו יחד בסיפור הזה, עם הפגמים שלנו, חוסר הביטחון שלנו, וגם ברגעי שמחה ואושר, ומקבלים זאת כדבר יפה וטבעי".

בתגובה לדברים אלה, חדיד הגיבה בהתרגשות בפוסט ארוך: "זה די משקף את היומיום שלי והתחושות שלי בכל לילה בשנים האחרונות. המדיה החברתית היא לא אמיתית. לכל מי שסובל ומתקשה, אנא זכרו את זה". חדיד הוסיפה: "לפעמים כל מה שאתה צריך לשמוע זה שאתה לא לבד. אז ממני אליך, את לא לבד. אני אוהבת אותך, אני רואה אותך ושומעת אותך. עזרה עצמית, בריאות נפש וחוסר איזון כימי הם לא דבר לינארי אלא תהליך של רכבת הרים מלא במכשולים. יש עליות ומורדות וצדדים שונים".

תגובות חמות ותומכות מצד העוקבים של חדיד

חדיד עודדה את עוקביה לנסות להישאר חיוביים ולדעת ש"תמיד יש אור בקצה המנהרה", לדבריה. "רכבת ההרים תמיד עוצרת בשלב מסוים, ותמיד נותר לה מקום לחזור לנוע שוב, אבל מבחינתי תמיד היה נחמד לדעת שגם אם מדובר בכמה ימים, שבועות או חודשים, בסוף המצב משתפר במידה מסוימת, אפילו באופן רגעי".

חדיד שיתפה את העוקבים כי לקח לה זמן עד שהשלימה עם המחשבה הזו במהלך התקופות המאתגרות נפשית שלה. "היו לי מספיק משברים של קריסות ושחיקות. אם אתם עובדים מספיק קשה על עצמכם ומקדישים מספיק זמן לבד כדי להבין את הטראומות, הטריגרים, השמחות והשיגרה שלכם, תמיד תהיו מוכנים ללמוד יותר על הכאב שלכם ואיך להתמודד איתו".

לסיום, חדיד הזכירה שבימינו זה נהיה הרבה יותר קשה להיות שקוף ואמיתי במדיה החברתית. "אני לא בטוחה למה בדיוק, אבל זה מרגיש יותר ויותר קשה לשתף באמת שלי כאן". עוקבים רבים הגיבו לפוסט של חדיד בהודעות תומכות ומעודדות והודו לה על כנותה והנכונות שלה לחשוף את פגיעותה.

בין התגובות הרבות, נכתב: "בלה, את לא לבד", "העולם נהיה מקום מוזר ותודה ששיתפת את הדברים האלה הנוגעים לבריאות הנפש. זו תופעה אוניברסלית כיום", "כולם רוצים להיראות מושלמים ומאושרים במדיה החברתית אבל זו אף פעם לא המציאות, גם עבור עשירים מפורסמים ויפים כמוך", "תמשיכי לומר אמת, אם כולנו נפסיק להעמיד פנים נוכל לתמוך זה בזה ולחזור לתחושה של קהילה", "הייתי זקוקה לדברים האלה שלך, תודה ששיתפת. מעריכה מאוד", "הדברים שכתבת חשובים מאוד, במיוחד בתקופה הזו. תודה רבה לך".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות