על סדר היום

אלק בולדווין מסתבך. עשוי לעמוד לדין פלילי

אלק בולדווין אלק בולדווין

המפיק וכוכב המערבון ‘ראסט’ שירה בשוגג למוות בצלמת הלינה האצ’ינס (42) ופצע את הבמאי ג’ואל סוזה (48) במהלך הצילומים, מסתבך. מסמכים משפטיים חושפים כי לפני הטרגדיה בולדווין הצמיד את האקדח לגופו ואז כיוון אותו לעבר המצלמה מה שהוביל למותה של האצ’ינס ולפציעת סוזה במהלך חזרה לצילומים, שהתקיימו בסנטה פה, ניו מקסיקו, ארה”ב.

יחד עם זאת תצהירים בשבועה, בין היתר של הבמאי סוזה ושל הצלם ריד ראסל, מראים כי אכן נאמר לבולדווין (63) על ידי אחראית הנשק חסרת הניסיון של ההפקה, האנה גוטיירס-ריד, כי הנשק אותו לקח לא היה טעון. יחד עם זאת החשדות להתנהלות שערורייתית ובלתי אחראית של ההפקה על הסט רק גוברים נוכח גילויים חדשים, כך מדווח ‘דיילי מייל’.

התובעת המחוזית במחוז סנטה פה, מארק קארמק-אלטוויס טוענת בדברים שאמרה ל’ניו יורק טיימס’ כי אינה פוסלת אפשרות שיוגשו אישומים פליליים בפרשה שעדיין מסעירה את ארה”ב והעולם. היא הוסיפה כי הנשק בו ירה בולדווין לא היה אקדח דמה אלא אקדח ישן אך אמיתי ומסוכן. היא הוסיפה כי “כמות עצומה של כדורים” נמצאו על הסרט, כאשר החקירה עדיין נמשכת בנוגע לסוג התחמושת שנמצאה בזירה.

לפי צו המשטרה, שלושה אקדחים הונחו על החשבון על ידי גוטיירס-ריד, כאשר אחד מהם ניתן לבולדווין על ידי עוזר הבמאי הבריטי דייויד הולס שאמר לחברי הצוות שהאקדח בו אחז בולדווין היה “אקדח קר” – מונח שמעיד על אקדח דמה, אביזר שמשתמשים בו בסרטים, וכי הוא בטוח לשימוש ולא ידע כי הוא טעון בכדורים חיים.

במנוחה בזמן הצילומים | מתוך אינסטגרם
במנוחה בזמן הצילומים | מתוך אינסטגרם

קלות הדעת הבלתי נסבלת עם אקדחים

בימים האחרונים היו דיווחים כי באקדח בו ירה בולדווין נעשה שימוש של אנשי צוות שירו באש חיה להנאתם בפחיות בירה רק מספר שעות לפני האסון, כך בהסתמך על עדות של חבר בצוות הצילום לאתר ‘דה ראפ’ THE WRAP.

אחראית הנשק של ההפקה, האנה גוטירס-ריד, רק בת 24, טירונה בתחום, סידרה שלושה אקדחי דמה מחוץ לסט הצילומים על עגלה עפורה במדבר הסמוך לסנטה פה. לפי צו החיפוש שהוציא השריף של מחוז סנטה פה בשבוע שעבר, גוטיירס-ריד היתה האדם האחרון שנגע באקדח והותירה אותו לצד שני אקדחים אחרים ללא השגחה על העגלה בשעות המוקדמות של 21 באוקטובר. בשלב זה אנשי צוות לקחו את הנשקים ללא ידיעתם של הבמאי או עוזרו, ירו כאמור בפחיות בירה להנאתם ואז שכחו לפרוק אותם.

מטעם הפקת הסרט ראסט נמסר בתגובה: “הבטיחות של הצוות שלנו ושל כל מי שקשור בהפקה נמצאת בעדיפות עליונה. למרות שלא היינו מודעים לתלונות רשמיות כלשהן בנוגע לבטיחות השימוש בנשק, נערוך בדיקה פנימית של ההליכים שלנו בזמן שההפקה נסגרה. נמשיך לשתף פעולה עם הרשויות בסנטה פה בחקירתם ונציע שירותי עזרה נפשית לצוות במהלך הזמן הטראגי הזה”.

איאן איי. האדסון, אחד השחקנים במערבון סתר את הצהרת החברה כשאמר ל-TMZ כי “הצילומים הרגישו לעיתים תכופות מסכני חיים”, תחושה בה שיתפו גורמים אחרים בהפקה. לטענתו של האדסון הוא חש מפוחד מאוד במהלך צילומי סצנה בה דמותו נורית על ידי שחקנים אחרים שהשתמשו בכעשרה אקדחים, כולם לדבריו הרגישו אמיתיים. “זה היה כבד, חזק, מסכן חיים. זה הרגיש יותר מדי סוריאליסטי”, הוא אמר.

‘ראסט’ היה בסך הכל הסרט השני בה עבדה גוטיירס-ריד, אחרי שעבדה כאחראית נשק בבסרט של ניקולאס קייג’ ‘דה אולד וויי’ THE OLD WAY מיד אחרי שסיימה את לימודיה באוניברסיטת צפון אריזונה שם למדה קולנוע ומדיה קריאייטיבית בשנים 2017-2020. אביה בן ה-78 היה אחראי נשק אגדי בהוליווד בשם ת’ל ריד. בעבר התראיינה לפודקאסט וחשפה כי היא התלבטה לגבי הג’וב לסרט של קייג’ בגלל שלדבריה “לא הייתי בטוחה אם אני מוכנה, אבל זה עבר חלק”, והוסיפה כי “הדבר הכי מפחיד הוא לטעון כדורי סרק לאקדח מפני שלא ידעה לעשות זאת והתייעצה עם אביה”.

מקור שעבד איתה על הסרט אמר ל’דיילי ביסט’ כי היא נהגה בצורה לא בטוחה ובין היתר נתנה לשחקן בן 11 (ראיין קירה ארמסטרונג) להחזיק אקדח. “היא היתה קצת קלת דעת עם האקדחים ונופפה בהם מדי פעם”, אמר המקור בעילום שם, “היו מספר פעמים שהיא טענה כדורי סרק ועשתה זאת בסגנון שחשבנו שהוא לא בטוח”.

בתוך כך, מקורות בהפקת ‘ראסט’ טענו כי היו כשלים רבים בהפקה לאורכה ולרוחבה. זאק נייט, מהנדס של אפקטים מיוחדים ופירוטכניקה, אמר לדיילי מייל כי “מותה של האצ’ינס הוא תוצאה של שרשרת כשלים בידי אנשים רבים: קודם כל אסור שיהיו כדורים חיים בסט קולנוע, שנית לכל אדם על הסט צריכה להיות זכות לבחון את הנשק לפני שהוא יורה בו. שלישית, אין שום סיבה לשים אדם מול נשק שיורה”.

תמונה אחרונה על הסט | מתוך אינסטגרם
תמונה אחרונה על הסט | מתוך אינסטגרם

שרשרת כשלים פטאלית

האחראי על החשמל מטעם הפקת הסרט, סרז’ סבטנוי, היה סמוך להאצ’ינס בזמן שנורתה למוות בשגגא בידי בולדווין. הוא תיאר כיצד היא נפלה לאחור ואמרה: “אני לא מצליחה להרגיש את הרגליים”. סבטנוי העלה פוסט ארוך ומרגש בפייסבוק לזכרה של חברתו והאשים את מותה ב”רשלנות וחוסר מקצועיות” וביקר בחריפות את האנשים שלא ביצעו את עבודתם נאמנה, כשבעיקר האשים את המפיקים ששכרו את שירותיה של אחראית הנשק הטירונה שלטענתו היתה צעירה מדי לעבודה כזו חשובה ורגישה.

“כן, עמדתי כתף אל כתף לצד האלינה במהלך הירי הפטאלי שגבה את חייה ופצע את הבמאי ג’ואל סוזה”, כתב סבטנוי, “החזקתי אותה בידיי בזמן שהיא מתה. הדם שלה נמרח על ידיי. אני לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שעברתי, את מה שבעלה מאט האצ’ינס ובנם אנדרוס עוברים ומה שהשחקן אלק בולדווין שניתן לו האקדח על הסט, עובר. הוא צריך לחיות עם המחשבה שלקח חיי אדם בגלל אנשים לא מקצועיים… האדם שהיה אמור לבדוק את הנשק לפני שהוא הובא לסט לא עשה את עבודתו והתוצאה היא מוות של בנאדם. אני בטוח שהיו לנו מקצוענים בהפקה בכל תחום חוץ מתחום אחד שאחראי על הנשקים”.

שרשרת הכשלים של הפקת ‘ראסט’ נחשפת עם עוד ועוד פרטים ככל שחולפים הימים. מקור בהפקה חשף שלפני מותה של האצ’ינס היו עוד שני אירועים בהם אקדחים פלטו כדורים בטעות על ידי חברי הצוות, ולמרות תלונות שהופנו לעבר עוזר הבמאי דייב הולס, שום דבר לא נעשה. “החקירה נותרת פעילה ופתוחה”, מסר דובר ממשרד השריף במחוז סנטה פה, “עדי ראייה ממשיכים להעיד וראיות נאספות”.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות