עולם

זו מלחמה: מיק ג'אגר נגד פול מקארטני, ולהיפך

רולינג סטונס בהופעה בקליפורניה השבוע. אז מי באמת יותר גדולה?

הביטלס והרולינג סטונס, החיפושיות והאבנים המתגלגלות, הן שתי להקות מיתולוגיות, פורצות דרך, חשובות עם המוני מעריצים והיריבות ביניהן נמשכת כבר עשורים רבים. רבים חשבו שהיריבות הזו כבר הסתיימה מזמן, אבל מסתבר כי שני הכוכבים שמגרדים את גיל 80, פול מקארטני (ביטלס) ומיק ג'אגר (רולינג סטונס), ממשיכים להתכתש ביניהם מילולית.

הכל החל בראיון של מקארטני בן ה-79 בשבוע שעבר למגזין 'ניו יורקר', בו אמר: "אני לא בטוח שאני אמור להגיד את זה, אבל הרולינג סטונס הם לקהת קאברים של שירי בלוז, זה בערך מה שהם", והוסיף, "אני סבור שהרשת שלנו (-הביטלס) נפרשה יותר רחב משלהם".

ג'אגר לא נשאר חייב והגיב בעקיצה משלו, במהלך קונצרט של הרולינג סטונס באיצטדיון פוטבול בלוס אנג'לס: "פול מקארטני נמצא כאן, הוא עומד לעזור לנו, הוא יצטרף אלינו לקאבר של שיר בלוז מאוחר יותר".

"איזו תחרות. אנחנו מפוצצים איצטדיונים והם התפרקו מזמן"

זו לא הפעם הראשונה שמקארטני עוקץ בצורה כואבת את הרולינג סטונס ולהיפך. כבר ב-1987 ג'אגר אמר לתקשורת שהוא חשב כי "ההתפרקות של הביטלס היתה רעיון מצוין. לא היה איכפת לי".

באפריל 2000, לפני יותר מ-20 שנה, טען מקארתני בראיון למגיש הרדיון הווארד סטרן כי הביטלס לדעתו טובים יותר מהסטונס בטענה כי "השורשים שלהם נטועים בבלוז, וכאשר הם כותבים חומרים זה חייב להיות קשור לבלוז. לעומת זאת אצלנו היו יותר השפעות מוזיקליות. אני אוהב את הסטונס אבל יש הבדלים רבים והביטלס היו טובים יותר".

מיק ג'אגר בן ה-78, הסולן של האבנים המתגלגלות, השיב אז לדברים של מקארתני בראיון לתכנית של זיין לואו ב'אפל מיוזיק'. ג'אגר קרא למקארטני "מותק" SWEETHEART וטען כי "ברור שאין תחרות בין שתי הלהקות. ההבדל הגדול הוא שהרולינג סטונס הם להקה של מופעי ענק על גבי עשורים באזורים שונים שבהם הביטלס אפילו לא קיימו הופעה סגורה באולם, או מדיסון סקוור גארדן עם מערכת סאונד ראויה".

ג'אגר הוסיף לעקוץ בתגובה לדברים של מקארטני וטען: "הביטלס התפרקו עוד לפני שהעסקים, כלומר עסקי מסעות הופעות, התחילו בשנות ה-60, ולעומת זאת הרולינג סטונס המשיכו להתקדם בהופעות באצטדיונים משנות ה-70 ועד לימינו".

ואכן ג'אגר צודק לגבי העובדות – הסטונס ממשיכים לקרוע את הבמות בהופעות מסביב לעולם, גם לאחר מותו של מתופף הלהקה, צ'ארלי ווטס, לפני חודשיים. "זה ההבדל הגדול והאמיתי בין שתי הלהקות", סיכם ג'אגר, "אחת ברת מזל בצורה יוצאת דופן וממשיכה לנגן באצטדיונים והאחרת לא קיימת יותר".

מקארתני מצידו חזר בראיונות שונים על הטענה שלו כי ג'ון לנון היה האחראי וזה שיזם את פירוק הלהקה. בכל מקרה, היריבות בין הביטלס לרולינג סטונס.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות