משפטי, עולם

הלך לראות מרוץ מכוניות בהולנד ונעצר בחשד שהוא הבוס של המאפיה

מתאו מסינה דנארו משטרת איטליה המאפיונר הכי מבוקש על ידי הרשויות באיטליה. מתאו מסינה דנארו

 

דמיינו לעצמם שטסתם לאירוע ספורט או לקונצרט בחו"ל ובמהלך החופשה החלומית עוצרים אתכם בחשד שאתם ראש ארגון פשיעה גדול. ובכן, הדבר הזה בדיוק קרה השבוע באירופה. אוהד פורמולה 1 בריטי בן 54 מהעיר ליברפול טס להולנד כדי לצפות במרוץ המכוניות היוקרתי פורמולה 1 ולאחר מכן נעצר בטעות בחשד שהוא ראש מאפיה.

שמו המלא של הבריטי שעוכב לחקירה בהולנד טרם פורסם, בינתיים הוא מכונה מארק ל. הוא הגיע להולנד כדי לצפות במרוץ הגראנד פרי של הפורמולה 1 בהולנד לפני כשבוע וחצי (5 בספטמבר), אולם חוויית החופשה ההולנדית שלו נהרסה ביום רביעי האחרון, אז ישב מארק עם בנו לאכול ארוחת צהריים במסעדה, כשלפתע פרצו פנימה שוטרים שהחזיקו צו מעצר אירופי שהוצא על ידי הרשויות האיטלקיות.

משטרת האג, בירת הולנד, עצרה אותו בחשדות חמורים ביותר – במשטרה סברו כי מדובר בראש מאפיה סיציליאני אגדי, מתאו מסינה דנארו, בן 59, שנמצא במנוסה כבר 28 שנה. דנארו הוא חתיכת סנדק – מדובר במאפיונר המבוקש ביותר על ידי משטרת איטליה ומוגדר 'יעד משטרתי מספר 1'. הוא עצמו צוטט בעבר כמי שמתגאה ואומר: "אני מסוגל למלא בית קברות שלם עם הקרבנות שלי". כינויו של דנארו הוא 'דיאבוליק', שם חיבה אותו אימץ מספר קומיקס בו נכתב על גנב בלתי ניתן לתפיסה שמסומן כיורש של שני סנדקי מאפיה שיושבים בכלא. דנארו מבוקש על ידי האינטרפול מאז שנחשד כאחראי לסדרת פיצוצים ב-1993 שהותירה 10 הרוגים ו-93 פצועים. 

"זה כמו סרט רע, סיוט שמרשי מצא את עצמו בתוכו", אמר לאום ואן קליף העורך הדין ההולנדי ששכר מארק ל., והיסף, "תדמיינו שברגע אחד אתם יושבים ואוכלים במסעדה ופתאום רגע אחר כך אתם יושבים בכלא ההולנדי המאובטח ביותר".

אחרי שמארק ל. שהה מספר ימים במעצר, שוחרר העצור הבריטי על ידי משרד התובע הציבורי בהולנד והוא אף זכה לדברי התנצלות מהשוטרים ההולנדים. דוברת משרד התובע הציבורי בהולנד מסרה כי "האדם הצהיר מיד שהוא אזרח אנגלי ולא האדם המבוקש על ידי הרשויות בתאיטליה. תוצאות החקירה שבוצע בהליך מזורז, היו שליליות ולפיכך הורה התובע הציבורי על שחרור המיידי".

עונת מרוצי המכוניות פורמולה 1 מרתקת במיוחד עם הקרב הין אלוף העולם הבריטי לואיס המילטון מקבוצת מרצדס לעילוי ההולנדי מקס ורשטאפן מקבוצת רד בול, אבל גם היא אנמית ומחווירה לעומת הסיפור המטורף שעבר מארק ל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות