עולם

בלע טלפון סלולרי וניצל בזכות הרופאים

צילום רנטגן של טלפון אכול צילום הרטנגן של הבטן של האדם מקוסובו שבלע את מכשיר הטלפון

 כל אחד בחיים שלו מתישהו לקח ביס גדול מדי והצטער על כך כשהתקשה לבלוע, , אבל מה שעבר השבוע בחור מפרישטינה, קוסובו זה כבר רמה אחרת: אדם בלע מכשיר טלפון מדגם L8STAR BM90 שהוא חיקוי זול של דגם נוקיה 3310, ולמזלו הרב הרופאים הקוסוברים הצליחו לחלץ מהקיבה שלו את הסלולרי. ומותר לתהות מה יותר מדהים-  בליעת הטלפון או העובדה שעדיין יש אנשים שמשתמשים בדגמים סלולריים מיושנים שהומצאו לפני 21 שנה ושחשבנו שדי עברו מן העולם?


וברצינות, לא ברור כיצד האדם בן ה-33 שזהותו לא נחשפה, נקלע לסיטואציה המוזרה בה הוא בלע מכשיר טלפון שלם, סבל מכאבי בטן חזקים וניגש באופן עצמאי לבית החולים בפרישטינה כדי לקבל טיפול. הסלולרי הוא אולי בלתי אפשרי לעיכול אבל לא בלתי אפשרי לבליעה בשל מידותיו הלא גדולות – כ-12 ס"מ אורך, 5 ס"מ רוחב ו-1.5 ס"מ עובי.

טלפון אחרי שחולץ מריבה
מכשיר הטלפון דמוי נוקיה לאחר שהוסר בשלושה חלקים מקיבתו של המטופל | צילום: ד"ר שקנדר טליאקו


ועדיין, בליעת מכשיר טלפון עם סוללת עופרת-חוצמה חשמלית שנוטה להחליד היא אקט מסכן חיים. אם החומרים הרעילים והמסוכנים דולפים בקיבה, ההשלכות עלולות להיות קטלניות.  למזלו של הקוסוברי בן ה-33 צוות של שבעה רופאים מסורים, בהובלת ד"ר שקנדר טליאקו, הצילו את חייו כששלפו מהקיבה את הטלפון והם אפילו לא נזקקו לחתוך את הבטן של המטופל במסגרת ההליך הרפואי. במקום זאת הרופאים הצליחו לחלץ את מכשיר הטלפון בשלוש חתיכות לאחר שביצעו הליך הקרוי אנדוסקופיה (טכניקה כירורגית לבדיקה רפואית, במסגרתו מחדירים צינור המכיל סיב אופטי ומצלמה דרך פתחים טבעיים בגוף או דרך חתך קטן).


"לא היו שום סיבוכים במהלך הניתוח", סיפר בחגיגיות ד"ר טליאקו. בנוסף לניתוח המוצלח, הצוות הרפואי גם תיעד בתמונות את האירוע החריג שעושה כותרות בעולם אחרי שד"ר טליאקו שיתף את התמונות בעמוד הפייסבוק שלו. הצילום החזק מכולם הוא כנראה צילום הרנטגן של הבטן שבה שכב הטלפון עד להתערבות הכירורגית, אבל גם הצילומים של הטלפון במהלך הוצאתו ואחרי הניתוח הם מצמררים וחזקים. אגב, הדגם של נוקיה 3310 הושק ב-1 בספטמבר 2000, שנה ו-10 ימים לפני אסון התאומים שציינו שלשום 20 שנה להתרחשותו.

מומחי רפואה בנוגע למערכת העיכול (או בשם המקצועי 'גסטרואנטרולוגים') טוענים כי מרבית המקרים בהם בני אדם בולעים עצמים זרים קורים בטעות באופן ספונטני, ורק 10-20% מהמקרים דורשים התערבות כירורגית והסרתם באמצעות אנדוסקופיה. לרוב מדובר על מטבעות, כפתורים, מוצרי פלאסטיק קטנים, סוללות ועצמות.  פחות מ-1% מהמקרים מוביל לניתוח מורכב ומסובך שכולל פתיחת הבטן וטיפולים תרופתיים להתאוששות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות