עולם

סערה בוורוד: יוטיובריות קטינות בביקיני זה בסדר?

האם מדובר בניצול קטינים, כאשר נערה בת 14 מעלה לרשתות צילומים שלה בביקיני?

השאלה הזו צפה ועולה שוב ושוב בעידן הנוכחי, וכעת הזמרת המפורסמת פינק נכנסה למוקד המחלוקת הזו. בציוץ שהעלתה, פינק מתחה ביקורת על הורים שמנצלים את ביתם, זאת לאחר שהיוטיוברית המצליחה בת ה-14, פייפר רוקל מלוס אנג'לס, הצטלמה בבגד ים חושפני. פינק נקלעה לעימות עם אותה נערה שטענה כי "בגדי ים אינם סקסיים אלא אם כן מסתכלים עליהם ככה".  גם אימה של פייפר הכחישה את האשמה של פינק.

פינק העלתה את השאלה – האם הורים שמלבישים נערה צעירה או מאפשרים לה להתלבש בלבוש חושפני, בעצם מנצלים קטינים וגורמים להם להעלות תמונות שהן עלולות להתחר על העלאתן  בעוד מספר שנים? ומהו בדיוק הגיל בו זה נחשב לניצול תמימות של ילד?

לערוץ היוטיוב של פייפר רוקל יש מעל 8.2 מיליון עוקבים-מנויים והנערה נודעה כקלילה ומגניבה שעושה מתיחות ומשתתפת באתגרים שונים. בתגובה, שנשלחה על ידי עורך דין המשפחה באימייל לאתר 'אינסיידר', טענה פייפר כי היא שלמה עם ההחלטה: "אמא שלי לא כופה עליי לעשות דבר", היא טוענת שם, "לגבי היחס שלי לבגדי ים. אנחנו בקיץ! החברים שלי ואני חיים במים".

פינק, שהשם המלא שלה הוא אלסייה בת' מור, שאלה את 31 מיליון העוקבים שלה בטוויטר ביום ראשון: "כמה ילדים כמו פייפר רוקל מנוצלים על ידי הוריהם?", והוסיפה: "ובאיזה שלב האחרים בינינו אומרים 'זה לא בסדר לבת 13 לעשות פוזות בביקיני בזמן שאימה מצלמת את התמונה?!?!".

פינק טעתה בשנה לגבי גילה של פייפר בת ה-14, אם זה בכלל משנה. בכל מקרה התייחסה לסדרה תמונות של פייפר בביקיני שהנערה העלתה באמצע אוגוסט לעמוד האינסטרגם שלה, בו יש לה 4.8 מיליון עוקבים. בביו של פייפר נכתב כי "העמוד מנוהל על ידי המשפחה".

הימור שלנו: זה ייגמר בשיר משותף

תוכן ערוץ היוטיוב של פייפר כולל סרטונים שונים שבהם היא מערבת את קהל החברות והמעריצים שלה, למשל היא נותנת לעוקבי האינסטגרם להכתיב לה מה לעשות ב-24 שעות ואז היא מעלה את זה כסרטון יוטיוב. היא גם מעלה סרטוני מוסיקת פופ שהיא מכינה, ובחשבון הספוטיפיי שלה, יש לפייפר יותר מ-220 אלף מאזינים בחודש.

פייפר סיפרה לאתר "הורים היום" TODAY PARENTS כי היא "לא חושבה שפינק צפתה אפילו בסרטון אחד שלי". לטענתה: "תמונות של נערות נהנות בביקיני אינן מיניות, אלא אם כן מסתכלים עליהן בצורה הזו". פייפר טוענת כי אין שום דבר פסול ושגוי בכך שמישהי בגילה לובשת ביקיני ומצטלמת איתו. "למה אנחנו מביישים אנשים בשל כך?", היא אמרה, "אני רק עושה כיף."

אימה, טיפאני רוקל, טוענת כי היא רק רוצה להגן על ביתה ולתמוך בתשוקותיה ולסייע לה להגשים חלומות. "אני רק אימא כמו כל אחת שאוהבת את הילדה שלה ושתעשה הכל עבורה".

הנושא עורר דיון מעניין בטוויטר עם דעות שונות של מעריצי פינק. רבים מהם הסכימו עם כוכבת הפופ והודו לה שהיא מתבטאת בנושא כה רגיש, בעוד אחרים תמכו בפייפר וטענו שפינק הגזימה הפעם ולא מדברת לעניין. בכל מקרה, אנחנו לא נתפלא אם הסיפור הזה ייגמר בסולחה בין הכוכבת הוותיקה לסטארית הצעירה, שיוביל לשיתוף פעולה ושיר משותף.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות