עולם

נמכרה בילדותה ופגשה את הוריה אחרי 48 שנה

אנה פאולה ואמא. נפרדו ביום הלידה ונפגשו כעבור 20 שנים

כמעט חמישה עשורים לא ראתה אנה פאולה טולוסה סאפיגוארה (48) הארגנטינאית את אמא שלה, דבורה סאפיגרואה (62), המבוגרת ממנה ב-13 וחצי שנה בלבד. בשבוע שעבר אנה פאולה סופסוף פגשה לראשונה את דבורה אימה.

זה סיפור עצוב וכואב. הסבר והסבתא של אנה פאולה מכרו אותה בניגוד לרצון האם, מיד אחרי שנולדה כדי להימנע מבושות, גינוי חברתי, ביקורות ובעיות עם הרשויות, מפני שדבורה ילדה אותה את אנה פאולה בגיל 13, בשנות ה-70 בחברה הארגנטינאית, תחת דיקטטורת החונטה הצבאית, שהיו קשות ורגישות ממילא.

אנה פאולה נמכרה למשפחה אחרת וכשגדלה ווהבחינה בשינויים הפייזים הבולטים בינה ליתר חברי המשפחה, החלה לחשוד כי לא מדובר במשפחתה הביולוגית.

רק בגיל 24 הוריה המאמצים של אנה פאולה סיפרו לה את האמת, שהם רכשו ואימצו אותה מממשפחה אחרת שלדבריהם "לא היתה מסוגלת לגדל אותה". אנה פאולה סיפרה כי "כשנולדתי, המיילדת סיפרה לאמא שלי שאני בן ושמסרו אותי לאנשים במגדלנה. בדיעבד, התברר כי הכל היה שקר שנועד לוודא כי לא יצליחו למצוא אותי. במהלך הילדות שלי התגוררתי במרחק 20 שכונות מבית הוריי האמיתיים".

סאפיגרואה בילדותה
אנה פאולה בילדותה | מתוך אינסטגרם

הכל בזכות פוסט מוצלח בפייסבוק

במהלך מגפת הקורונה, אנה פאולה יצרה קשר עם בן דודה בפייסבוק שהעביר את המידע ותוכן השיחה לבנות של דבורה. אותו בן דוד מצא את אנה פאולה לאחר ששיתפה בפייסבוק פוסט על אימה האבודה, אליו צורפה תמונתה של אנה פאולה. בן הדוד ראה את התמונה ושם לב לדמיון בינה לבין בנותיה של דבורה.

ואכן, בדיקת DNA שנערכה באוגוסט 2020 הוכיחה כי דבורה היא האמא ואנה פאולה היא הבת האובדת, שנמסרה כשהיתה תינוקת בת יומה. באותו הזמן דבורה התגוררה בעיר לה פלאטה ואנה פאולה התגוררה בעיר בראגאדו, מרחק נסיעה של יותר משלוש שעות. בשל מגבלות הקורונה בארגנטינה, השתיים לא יכלו להיפגש בארבע עיניים, אז דבורה ואנה פאולה בילו במשך חודש שלם בשיחות וידאו עד שלבסוף יכול להיפגש, להתחבק ולדמוע מהתרגשות.

אנה פאולה התאחדה לא רק עם עימה אלא גם עם אביה שלא הפסיק לבכות במהלך שיחת הווידאו הראשונה שקיימת הבת עם הוריה האבודים. "זה חלום שלא רציתי להתעורר ממנו", אמרה האמא דבורה אחרי הפגישה המרגשת עם אנה פאולה.

אנה פאולה טולוסה סאפיגרואה
התמונה שהעלתה אנה פאולה בפייסבוק, בעקבותיה בן הדוד יצר עימה קשר | מתוך פייסבוק

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות