עולם

היסטריה באוסטרליה: 15 כלבים חוסלו "כדי למנוע קורונה"

כלב צילום אילוסטרציה: PIXABAY

פוליטיקאים, סלבריטאים וארגוני בעלי חיים זועמים אחרי אוסטרליה, שם הורו רשויות של מועצה מקומית , במסגרת המאבק בקורונה, על הריגת 15 כלבים, 10 מתוכם גורים.

החלטה, שהתקבלה על ידי מועצה מקומית בצפון מדינת ניו סאות' וויילס, להורות על חיסולם של הכלבים במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, הביאה לזעם גדול בעולם וגינויים מארגוני צער בעלי חיים, פוליטיקאים וסלבריטאים, זאת לאחר שהאירוע דווח בכלי התקשורת המובילים בעולם, לרבות BBC, וושינגטון פוסט וניו יורק טיימס. אתמול דיווחו העיתון סידני מורנינג הראלד ורשת ABC ניוז, כי גורמים במועצה האזורית בורק-שייר, עומדים מאחורי ההחלטה, שהסיבה הרשמית לה היא "למנוע את התפשטות הקורונה בקרב עובדים".

כיצד, אתם שואלים? חיסול הכלבים נועד למנוע מאנשים להגיע לאסוף את הכלבים מחשש שיידבקו בקורונה. בעצם מועצת בורק-שייר לא רצתה שעובדים ומתנדבים מכלביות וארגוני בעלי חיים ייסעו לכלביה כדי לאסוף את הכלבים ובכך להפר את תקנות הסגר המחמיר שהרשויות הטילו. כזכור באוסטרליה הלכו על מדיניות אפס הדבקה, שצפויה להשתנות בקרוב אחרי מחאות שהולכות ומתרבות בקרב הציבור.

מועצת בורק-שייר טענה כי המכלאה היתה צפופה ובתפוסה מלאה, וששניים מהכלבים התנהגו בצורה אלימה ותוקפנית כלפי צוות העובדים במכלאה. ושימו לב לתירוץ הבא של המועצה: "האדם שאחראי על מציאת בתים לכלבים לא היה זמין לפני שהחלטנו להמית את הכלבים". כן, הבחור שאמור לחפש לכלבים בתים היה בביתו 160 ק"מ מהמכלאה ולא יכול היה לצאת ממנו בשל תקנות הסגר המחמירות.

https://twitter.com/PhilWMagness/status/1429465814210650116

רשע טהור

למרות הסגר המחמיר במדינת ניו סאות' וויילס וריאנט הדלתא מוביל לעלייה חדה במספרי ההדבקות ובשבת האחרונה נרשמו 843 בדיקות קורונה חיוביות, באזור בורק היו 7 נדבקים ביום ראשון.

ועכשיו לחלק מהביקורות הקשות על הרשויות המטורללות של אוסטרליה. המונים ברשתות החברתיות מתחו ביקורות חריפות עם עקיצות חדות כלפי המהלך השערורייתי. "רשע טהור", כתב אחד הצייצנים. הקומיקאי הבריטי ריקי ג'רבייס, אוהב חיות ידוע, קילל בציוץ בטוויטר את האוסטרלים שאחראים לחיסול הכלבים: "שמוקים מטומטמים" ובזמן שהוא מתכונן להופעה מול 13 אלף אנשים בלידס, ג'רבייס החל לארגן משלחת לחילוץ כלבים מאוסטרליה.

אמה הרסט, חברת הפרלמנט האוסטרלי שמוכרת כקמפיינרית בעד זכויות בעלי חיים, כתבה: "ניסינו בכל דרך לעצור את החלטת מועצת בורק-שר להרוד כלבים חסרי בית אבודים רק כדי לגלות שכבר הרגו אותם. נאמר לנו ש-16 כלבים נהרגו בסף הכל, כולל אמא שרק המליטה והגורים שלה"

נמצאו גם אנשים שהצדיקו את המהלך והזכירו כי "חיי אדם חשובים יותר מחיי כלבים" אבל אנחנו הרי חיים בעידן רגישות היתר. המועצה הזכירה שרק חמישה כלבים שהיאא טיפלה בהם במכלאה היו אמורים להיות מחוסלים אבל אז ארעה ההמלטה והם הפכו ל-15-16 כלבים.

בתוך כך, עוד חדשות מעניינות מאוסטלריה:

אנדרו בוגוט, כדורסלן העבר שכיכב בנבחרת אוסטרליה וב-NBA ואף נבחר במקום הראשון בדראפט של 2005, העלה סרטון אמיץ שלו בו הוא חשף כיצד ממשלת אוסטרליה הציעה לו ולכל הסלבריטאים במדינה, כסף כדי להעלות פוסטים ברשתות החברתיות של "תישארו בבית ותצילו חיים" ו"אנחנו כולנו יחד בתוך זה", והזכיר שלו ולסלבס אחרים יש מספיק כסף והם גם ככה פריבילגים שיכולים להרשות לעצמם להישאר בבית, אבל מה עם מרבית הציבור שזקוק לפרנסה וחי משבוע לשבוע?, תהה בוגוט והפך בעיני רבים לגיבור אוסטרלי.

https://twitter.com/libsoftiktok/status/1429515084808790030

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות