עולם

"תומך אובמה הגדול בעולם" מת בגיל 38, בגובה של 2.38 מ'

איגור וובקובינסקי, האיש הגבוה בארה"ב שהלך לעולמו בסופ"ש

איגור וובקובינסקי, האדם הגבוה בארצות הברית, שמתנשא לגובה של 2.38 מ', מת ביום שישי האחרון, כך נודע אתמול. הבחור האוקראיני במקור, שהפך אמריקאי, מת בגיל 38 בעקבות ממחלת לב ממנה סבל בשנים האחרונות.

אימו סבטלנה, ששהתה לצידו, יחד עם אחיו אולג, ברגעים האחרונים פרסמה פוסט בפייסבוק כי הוא מת בבית החולים 'מאיו קליניק 'בעיר רוצ'סטר, מינסוטה.

"ארוחת הערב האחרונה שלו כללה עוגת קייב ופאנטה כמה שעות לפני מותו", כתבה סבטלנה בפייסבוק, "כמה שעות לפני מותו התלוו אליו אשתו של אולג והילדים ואיגור שמח לראותם. למרות שהיה קשה לו לדבר, הוא ניסה להתבדח עם האחיין שלו אנדריי, אם הספיק ללמוד אוקראינית אחרי שנסע לחודש באוקראינה".

וובקוניסקי נולד באוקראינה ובגיל 7 (1989) כשנזקק לטיפולים בשל כאבי הגדילה הלא שגרתית שלו, הוא טס לארה"ב ובה השתקע ברוצ'סטר שבמינסוטה. הוא סבל מגידול בבלוטת יותרת המוח, מה שגרם להפרשת רמות לא תקינות של הורמון גדילה, וכך הוא נעשה ענק.

וובקובינסקי נכנס לתודעה הציבורית בארה"ב ובעולם במספר אירועים בהם גנב את ההצגה והצליח לעשות כותרות – לפני 11 שנה בגיל 27 הוכרז על ידי ספר השיאים של גינס בתור האמריקאי הגבוה ביותר מבין אלה שבחיים בתכנית המפורסמת ד"ר אוז. שנה קודם לכן בספטמבר 2009 הגיע הענק האוקראיני-אמריקאי לעצרת תמיכה בנשיא ארה"ב ברק אובמה ולבש את החולצה עם הכיתוב: "תומך אובמה הגדול בעולם". רבים נחשפו אליו באותו ערב.

בשנת 2012 וובקובינסקי שוב עלה לכותרות כשנזקק לנעליים במידה 67 כשלא היה מסוגל לשלם 16 אלף דולר עבור נעליים מיוחדות עבורו שלא יגרמו לו לכאבים. אלפי אנשים התגייסו ותרמו יותר מפי שניים מהסכום הנדרש. חברת ריבוק' לבסוף תרמה לו זוג נעליים

בשנת 2013 הרים וסחב וובקובינסקי את המתמודדת של אוקראינה לבמה בתחרות האירוויזיון. וובקובינסקי שנולד בעיר באר באוקראינה ב8 בספטמבר 1982, מת שבועיים לפני יום הולדתו ב-39. הלוויתו תתקיים בשבת הקרובה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות